مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنندج گفت: تعاونی تولید باغات کلاترزان گام صادرات میوه به خارج از کشور، من جمله کشور روسیه را برداشت.
کد خبر: ۱۰۰۰۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰ 11 October 2021
به گزارش تابناک کردستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنندج بیان کرد: باهدف استفاده بهینه از عوامل تولید، اجرای برنامه‌های قانونی تعاونی نمودن فعالیت‌های تولیدی، رعایت الگوی کشت در قالب نطام یکجانشینی و استقرار مدیریت مشارکتی آب به منظور تامین، توزیع و نگهداری و حفظ اراضی مستعد، تعاونی‌های تولید روستایی شکل میگیرند که تعاونی تولید روستایی باغات کلاترزان یکی از تعاونی‌های فعال در شهرستان بوده که با استفاده‌ی جامع از آب سد آزاد توانسته زمینه بخش تولید بیشتر باشد.

وی هم چنین اظهار داشت: باغداران روستا‌های تیژتیژ، شویشه، تاله وران که همیشه به سخت کوشی و همت مضاعف شهره بوده اند این بار با تشکیل تعاونی فوق و علاقه وافر به کشاورزی خصوصا باغداری پرداخته و توانستند کمک شایانی به تولید نمایند تا جاییکه ارقام مختلف میوه‌هایی همچون شلیل، و انگور قرمز بی دانه را در سطح وسیعی تولید و روانه بازار مصرف داخل و حتی خارج از کشور من جمله کشور روسیه نمایند.

دادور سهرابی تعداد روستا‌های عضو در تعاونی تولید باغات کلاترزان را ۶روستا عنوان نمود و افزود:سد آزاد بالغ بر۲۳۰۰هکتار باغ مثمر را تحت پوشش آبیاری قرار داده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار