عیسی هواسی :
بازرس کل استان کردستان گفت : از اویل مهر ماه سال گذشته تا امسال ۵۶ مورد بازرسی از دستگاه‌ها انجام شده است .
کد خبر: ۱۰۰۰۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۶ 12 October 2021
به گزارش تابناک کردستان، عیسی هواسی مدیر کل بازرسی کل استان کردستان بمناسبت هفته بازرسی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه خاطر نشان کرد: از اویل مهر ماه سال گذشته تا امسال ۵۶ مورد بازرسی از دستگاه‌ها انجام شده که ۱۳۷ پیشنهاد اجرایی و اصلاحی را به دستگاه‌ها ارسال کرده‌ایم و تذکراتی هم داده شده است.

بازرس کل استان کردستان با بیان اینکه در مواردی از بازرسی‌ها گزارش تخلف هم به مراجع مربوطه ارسال شده است افزود: در این مدت تعداد شکایات واصله مردمی ۸۹۸ مورد بوده که به همه رسیدگی شده است.

هواسی با اشاره به اینکه مردم کردستان از طریق سامانه گزارشگران فساد ۳۴۰ مورد گزارش فساد را در سامانه ثبت کردند یادآور شد: هر کسی می‌تواند با مراجعه به آدرس gozaresh.bazresi.ir هر تخلف و فسادی را گزارش دهد.

وی با بیان اینکه ۳۷.۶ درصد از شکایات هم حضوری بوده است اضافه کرد:‌۷۹ گزارش فساد و تخلف در استان هم به مراجع برای رسیدگی ارسال شده است.

بازرس کل استان کردستان تاکید کرد: بیشترین موارد تخلف اختلاس، تضییع بیت‌المال، عدم رعایت تشریفات قانونی و تضییع حقوق دولتی بوده است.

مدیر کل بازرسی کل استان کردستان در رابطه با مشکلاتی که در رابطه با آب شرب شهر سنندج وجود دارد با اشاره به اهمیت پیگیری حقوق عامه گفت: تامین آب سالم و کافی برای استفاده همشهریان یکی از اولویت‌های حقوق عامه است و در همین راستا به مشکل آب ورود کردیم و بازرسی از بخش تامین و تصفیه آب صورت گرفته و اشکالاتی دیده و پیشنهادات ارائه شد.

عیسی هواسی با اشاره به اینکه دستگاه‌های مرتبط را موظف کردیم که در چند نوبت بررسی و نمونه‌برداری از آب شهر صورت گیرد یادآور شد: رفع برخی مشکلات در این زمینه به صورت میان مدت و برخی به شکل بلند مدت قابل حل است و باوجود طعم نامطبوع آب در شهر سنندج، اما قطعا آب لوله‌کشی شهر از آب چشمه‌ها سالم‌تر است.

هواسی گفت: حضور فعال در شورا‌های تصمیم‌گیر برای کمک به مدیران به منظور تصمیم‌گیری در توسعه استان، حضور میدانی در کنار واحد‌های تولید، فعال کردن ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و تلاش برای احیای بهره‌گیری از ذخایر و جلوگیری از خام فروشی به منظور ارزش افزوده برخی از اولویت‌های بازرسی در حوزه نظارت است.

مدیر کل بازرسی کل استان کردستان ادامه داد: پیگیری پروژه‌های نیمه تمام، نظارت مستمر بر شبکه پولی کشور با نگاه بر اشتغال و مسکن جوانان، نظارت مستمر بر فرایند واردات و صادرات به منظور جلوگیری از قاچاق و حمایت از تولید ملی، تقویت شبکه بازرسان افتخاری به منظور استقرار نظارت همگانی از دیگر اولویت‌ها در حوزه نظارتی است.

عیسی هواسی مدیر کل بازرسی کل استان کردستان اضافه کرد: تهیه و تنظیم نظام مسائل استان و ارائه راه حل‌ها که در این راستا۳۰ مسئله مهم استان شناسایی شده است، شناسایی بستر‌های فسادزا و ارائه راهکار برای از بین بردن گلوگاه‌های فساد، برخورد جدی با متصرفین اراضی ملی و نظارت بر تسهیلات بانکی از جمله اولویت‌ها در حوزه نظارتی سازمان بازرسی است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار