رئیس کل دادگستری استان کردستان:
رئیس کل دادگستری استان کردستان در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سروآباد اظهار داشت: انتظار مردم از دستگاه قضایی، تسریع و دقت در رسیدگی به پرونده‌ها و تأمین حقوق عامه و امنیت است.
کد خبر: ۱۰۰۱۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹ 13 October 2021
به گزارش تابناک کردستان، صبح امروز و با حضور رئیس کل دادگستری استان، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان، فرماندار و امام جمعه شهرستان سروآباد و جمعی از مدیران و مسئولین اداری و نظامی، مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان سروآباد در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان اظهار داشت: عظمت و جلال پیامبر اکرم حضرت محمدمصطفی (ص) در دین مبین اسلام بی نظیر است و امیدواریم خداوند متعال توفیق درک معارف آن حضرت را به ما عطاء فرماید.
رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: طبق فرموده پیامبر اعظم «سید القوم خادمهم» رئیس و مسئول هر قوم و ملتی خدمتگزارترین آن جامعه می‌باشد و مسئولین نظام جمهوری اسلامی باید با گره گشایی از مشکلات مردم به این فرموده عمل نمایند.
حجت الاسلام حسینی ورود دستگاه قضایی را به مشکلات جزئی جامعه از دوران تحول تاکنون حائز اهمیت توصیف کرد و اظهار داشت: در استان کردستان سالیانه بطور متوسط ۱۵ تا ۲۰ درصد ورودی پرونده‌ها به دادگستری افزایش داشته است طوری که در ده ماه اخیر بیش از ۴۴۰ هزار پرونده در محاکم قضایی استان ثبت شده است و در همین مدت بیش از ۱۷ هزار پرونده با زحمات قضات و کارکنان دادگستری استان از کل موجودی استان کسر شده است.
وی حضور امام جمعه سروآباد در جایگاه ریاست شورای حل اختلاف این شهرستان را بسیار حائز اهمیت دانست و خاطرنشان ساخت: تمامی نهاد‌ها و ادارات اجرایی باید در جهت کاهش ورودی پرونده به دادگستری تلاش نمایند.
حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: انتظار اصلی مردم از دستگاه قضایی، تسریع و دقت در رسیدگی به پرونده‌ها و تامین امنیت و حقوق عامه است.
رئیس شورای قضایی استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت مبارزه قاطع با قاچاق خصوصا مشروبات الکلی در شهرستان سروآباد اشاره کرد و افزود: دستگاه قضایی استان بعنوان یکی از اصلی‌ترین ارکان نظام، تمام تلاش خود را در جهت برخورد با مخلان امنیت خواهد کرد و در این راستا از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد.
وی همچنین با اشاره به حساسیت استان و عدم توجه به جوسازی‌های رسانه‌های معاند در خصوص بحث فوت دختر سنندجی، تصریح کرد: در این زمینه پرونده‌ای در دادگستری سنندج ثبت شده است و در حال تکمیل تحقیقات است و بحث خودسوزی یا خودکشی وی مطرح است که در صورت اثبات، جزئیات آن اعلام خواهد شد.
در پایان این مراسم از زحمات حسین سراجی با اهدای لوح، تقدیر و حجت الاسلام فرهاد عاصمی به عنوان رئیس جدید دادگستری سروآباد معرفی شد و همچنین عمران جهانی به عنوان دادستان جدید این شهرستان معرفی گردید و احکام خود را از رئیس کل دادگستری استان کردستان دریافت نمودند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار