امام جمعه سنندج:
امام جمعه سنندج گفت: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی در استان و بالا بودن آمار بستری‌ها و مرگ و میر، مردم تزریق واکسن را جدی گرفته و سریعتر اقدام کنند.
کد خبر: ۱۰۰۱۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷ 15 October 2021

به گزارش تابناک کردستان، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه سنندج اظهار داشت: در حالی که تقریبا آمار بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در تمام استان‌های کشور، روبه بهبودی گذاشته است، کردستان همچنان وضعیت قرمز دارد و این شایسته مردم استان نیست.

وی خواستار جدیت مردم و اقدام سریع آنان برای تزریق واکسن شد و افزود: در کنار تزریق واکسن، مردم همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و از حضور در دورهمی‌ها و اجتماعات، خودداری کنند.

امام جمعه سنندج در بخش دیگری از خطبه‌ها، ضمن تبریک ولادت پیامبر(ص)، امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت، تاکید کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری به وجود وحدت و انسجام در کشورهای اسلامی نیاز داریم، مقوله‌ای که کمتر به آن توجه می‌شود.

ماموستا رستمی، قتل عام و کشتار افراد بی‌گناه در کشورهای اسلامی از جمله افغانستان را ناشی از نبود اتحاد و نفوذ دشمنان دانست و گفت: اینکه مسلمان خون مسلمان را می‌ریزد، بسیار جای تاسف دارد و کسانی که اقدام به این جنایت‌ها می‌کنند، مزدوران استکبار و دشمنان هستند.

وی بر لزوم حفظ اتحاد و انسجام در کشورهای اسلامی تاکید کرد و ادامه داد: استکبار و دشمنان اسلام، هدفشان ایجاد اختلاف و تفرقه در میان مسلمانان است و این ما هستیم که نباید اجازه عملی شدن توطئه‌هایشان را بدهیم.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با تبریک هفته نیروی انتظامی به تلاشگران این حوزه، اظهار داشت: براساس فرموده پیامبر(ص)، سلامت و امنیت، ۲ نعمت خداوند به انسان است که با هیج چیزی قابل مقایسه نیست، بنابراین باید قدردان تلاش‌ نیروهای نظامی و انتظامی و حافظان امنیت باشیم.

ماموستا رستمی اضافه کرد: در حالیکه در بسیاری از کشورهای منطقه، هر روز شاهد کشتار و قتل و عام مردم بی‌گناه و یتیم شدن کودکان هستیم، ایران اسلامی به واسطه مجاهدت نیروی‌های مسلح از جمله پلیس، دارای امنیت پایدار است.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دارالاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار