فرمانده انتظامی کردستان:
فرمانده انتظامی کردستان گفت: طی نیمه اول امسال، جرایم سایبری و فضای مجازی نسبت به مدت مشابه پارسال، ۳۱ درصد افزایش یافت اما ۹۵ درصد این جرایم منجر به کشف شده است.
کد خبر: ۱۰۰۱۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹ 15 October 2021

سردار علی آزادی به مناسبت هفته نیروی انتظامی، پیش از خطبه‌های نمازجمعه سنندج اظهار داشت: در ۶ ماهه اول امسال، کشفیات جرایم در فضای مجازی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در کردستان، ۳۶ درصد افزایش یافت.

وی بیشترین جرایم در فضای مجازی و سایبری استان را مربوط به مسائل مالی اعلام کرد و افزود: از شهروندان درخواست می‌کنم، با هوشیاری بیشتری در فضای مجازی فعالیت داشته باشند و فریب افراد سودجو را نخورند.

فرمانده انتظامی کردستان با بیان اینکه افتخار داریم حافظ مال، جان و ناموس مردم هستیم، اضافه کرد: در سال جاری ۸۶۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شد و ۲ هزار نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند.

سردار آزادی یادآور شد: آمادگی داریم تمام معتادان متجاهر در استان را جمع‌آوری کنیم اما به دلیل کمبود جا و مکان، امکان نگهداری آنان وجود ندارد، بنابراین در این زمینه خوب عمل نکرده‌ایم.

وی با اشاره به افزایش سه درصدی سرقت در استان طی سال جاری، ادامه داد: ۸۳ درصد سرقت‌های رخ داده در کردستان، توسط نیروی انتظامی منجر به کشف شده است که نسبت به میانگین کشوری، ۱۰ درصد بیشتر است.

فرمانده انتظامی کردستان بر تلاش پلیس برای ارائه خدمت به مردم تاکید کرد و گفت: شهروندان در صورت وجود مشکل یا نارضایتی از پلیس، آن را به شماره ۱۹۷ اطلاع دهند تا به سرعت پیگیری شود.

سردار آزادی در ادامه از تلاش مرزبانان و ایثارگری‌های آنان در نقطه صفر مرزی تقدیر کرد و اظهار داشت: نیروهای مرزبانی با کمک مرزنشینان در بحث حفظ امنیت مرزها بسیار خوب عمل کرده‌اند و باید با قدرت همچنان ادامه داشته باشد.

وی همچنین به اقدامات نیروی انتظامی در زمینه ایجاد پلیس هوشمند اشاره کرد و افزود: تعویض پلاک اینترنتی، ارتباطات پرونده‌ای با دستگاه قضایی به صورت الکترونیکی و ارائه خدمات فقدان مدارک، تلفن همراه، گواهی کفالت در دفاتر خدمات الکترونیکی و پلیس + ۱۰، از جمله این اقدامات است.

در تقویم ایران، از ۱۷ تا ۲۳ مهرماه، به هفته نیروی انتظامی نامگذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار