حجت الاسلام والمسلمین پور ذهبی
نماینده، ولی فقیه در کردستان گفت: برای مقابله با افرادی که عَلَم تفرقه را در برخی مناطق کشور بخاطر مسائل مختلف بلند می‌کنند، باید مواضع وحدت‌آفرین رهبرمعظم انقلاب و دولتمردان، معیار حرکت باشد.
کد خبر: ۱۰۰۲۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰ 18 October 2021
به گزارش تابناک کردستان ، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی روز دوشنبه در دیدار علمای اهل سنت که در آستانه هفته وحدت و با عنوان «تجدید میثاق با ولایت» برگزار شد، اظهار داشت: در کشور ممکن است عَلَم‌های تفرقه بلند شود، ولی نگاه علما باید به رهبری و دولتمردانی باشد که ندای وحدت و همدلی دارند.

وی با اشاره به آیه ۱۴ سوره صف که خطاب به مسلمانان آمده است تا یار خدا باشند، افزود: هدف از طلبگی و آموختن آموزه‌های دینی برافراشتن پرچم دین است و نباید به غیر آن به دنبال هدف دیگری بود.

نماینده، ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه طلاب و روحانیون کردستان اگرچه از نظر معیشتی مشکلات زیادی دارند، تاکید کرد: با این وجود، علمای این خطه آگاهانه قدم در این راه گذاشته‌اند و به دنبال کسب علم و تقوا بوده‌اند تا با یاری دین خدا برای جامعه اسلامی نفع داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی با بیان اینکه محبت، انسان دوستی و مهر به یکدیگر اساس وحدت اسلامی است، گفت: عاملان جنایت علیه مسلمانان، هربار در لباسی دست به قتل عام مسلمانان می‌زنند که گاهی در پوشش منافقان و گاهی هم در قالب داعش علیه امت اسلامی جنایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه چنین جنایاتی حرکتی ضد انسانی است، اظهار داشت: اعمال جنایتکارانه‌ای که در جهان اسلام علیه مسلمانان صورت می‌گیرد از جمله اقدامات تروریستی افغانستان، با هیچ قاعده انسانی همخوانی ندارد.

نماینده، ولی فقیه در کردستان گفت: شکرگزاری و قدردانی از مسائلی است که با تقویت آن می‌توان اتحاد و انسجام را قوام داد و امروز اگرچه در مسائل اقتصادی به واسطه فشار‌های بیرونی و برخی ناتدبیری‌ها دچار مشکل هستیم، ولی اعتلای دینی همچنان رو به اوج است.

حجت‌الاسلام پورذهبی تاکید کرد: گذشت و ایثار در قبال یکدیگر هم باید تقویت شود چرا که بدون گذشت حوادثی مانند فتنه ۸۸ رقم می‌خورد که به فرموده رهبری کشور را تا لبه پرتگاه به پیش برد.

نماینده، ولی فقیه در کردستان، تقوا را عامل تقویت ویژگی‌های برجسته انسانی برشمرد و ادامه داد: انسان‌های متقی، با محبت، شکرگزار و اهل گذشت هستند که باید برای پرورش آنان تلاش شود.

وی تقویت علمی علما، روحانیون و طلاب را از جمله برنامه‌هایی برشمرد که در استان مدنظر قرار دارد و افزود: برای تقویت زیرساختها، مدرسه علوم دینی شهید شیخ الاسلام سنندج، مریوان و سقز به زودی راه اندازی و تقویت می‌شود تا پشتوانه علمی برای طلاب علوم دینی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی یادآور شد: وحدت، همدلی و همراهی موجب شفاف شدن مشکلات و کمک برای پیدا کردن راهکار‌های مناسب و عملی است.

علما سنگرداران جبهه وحدت اسلامی هستند

امام جمعه سنندج هم در این نشست با بیان اینکه رسول اکرم (ص) بانی صلح، دوستی، مودت و رحمت است، افزود: هفته وحدت یادگار ارزشمند و ماندگار امام خمینی (ره) است که جهان اسلام را متوجه بنیادی‌ترین اصل اسلام یعنی اتحاد کرد.

ماموستا فایق رستمی با گرامیداشت شهدای میدان عزت و نصرت، تاکید کرد: علما در سنگر وحدت با همه مشکلاتی که با آن مواجه هستند، این سنگر را ترک نکرده اند و در صف مقدم این جبهه، چراغ هدایت شده‌اند.

وی با بیان اینکه پیامبراکرم (ص) برای وحدت و برادری مبعوث شده است، افزود: نبی مکرم اسلام (ص) ندای وحدت خود را از آیه‌های نورانی قرآن کریم گرفته است و در اولین اقدام وحدت بخش خود، بین ۲ قبیله اوس و خزرج، بعد از یک قرن جنگ و خونریزی صلح و اخوت برقرار کرد.

امام جمعه سنندج، تجدید پیمان با ولایت در آستانه وحدت را عمل به آیه ولایت دانست و اضافه کرد: این آیه تاکید دارد که جامعه نمی‌تواند بدون قانون و نظم باشد.

ماموستا رستمی با بیان اینکه تمام بشریت در قرآن کریم به وحدت دعوت شده‌اند، ادامه داد: جنایاتی که در افغانستان انجام گرفت در هیچ یک از مکاتب اسلامی جایی ندارد و تفرقه در اسلام و نزد خدا مذموم است و جهان اسلام باید بیدار شود.


دستاورد‌های انقلاب اسلامی در پرتو وحدت حاصل شده است

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور هم اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) یکی از مواردی را که موجب وحدت و همدلی و یکدلی می‌شود پیروی از، ولی فقیه اعلام کرده اند.

حجت الاسلام سعید عسگری با تاکید بر اینکه همه دستاورد‌های انقلاب اسلامی در پرتو وحدت حاصل شده است، افزود: اصل شکل‌گیری انقلاب اسلامی و پیروزی و بقای آن در کلام امام راحل به واسطه وحدت بوده است.

وی با بیان اینکه روحانیت همواره همدل و دلسوز نظام اسلامی هستند و فداکارانه با افکار انحرافی مقابله کرده‌اند، اضافه کرد: تقدیم ۵۴ شهید روحانی در استان که تمام آن‌ها انسان‌هایی فاضل، عالم و شایسته بودند، حاکی از اهتمام این قشر برای اعتلای آرمان‌های نظام اسلامی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار