رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:
سپری با اشاره به اینکه رتبه نخست مکانیزاسیون کشور را داریم گفت: ناوگان بخش کشاورزی استان کردستان فرسوده است و باید این ناوگان جوانسازی شود.
کد خبر: ۱۰۰۴۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶ 27 October 2021
به گزارش تابناک کردستان، امروز دوشنه ۳ آبان ۱۴۰۰ یازهمین جلسه کارگروه توسعه سرمایه گذاری در جهاد کشاورزی کردستان با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان، مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان، معاونین و مدیران سازمان برگزار شد.
محمدفرید سپری با اشاره به اینکه ناوگان بخش کشاورزی کردستان فرسوده است گفت: باید تمام سهمیه تراکتور و کمباین بخش کشاورزی کردستان جذب و به و کشاورزان واگذار شود.
وی با بیان اینکه امسال در مرحله اول ۴۱۷ دستگاه تراکتور و ۱۰ دستگاه کمباین جذب شده تصریح کرد: کماکان باید سهمیه ماشین آلات بخش کشاورزی استان به طور کامل جذب شود.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه مرغداری‌های تخم گذار در استان ضعف‌هایی داریم که با توجه به شرایط مناسب پیش آمده از سرمایه گذاران مرغداری‌های تخم گذار در استان برای ایجاد واحد‌های جدید و نیز توسعه مرغداری‌های موجود حمایت خواهیم کرد.
سپری با اشاره به پرداخت تسهیلات و حمایت همه جانبه از شرکت‌های فراوری بذر در استان اذعان کرد: امسال با وجود خشک سالی بذر مناسب و با کیفیت در شرکت‌های بذری ما تولید شده و به جهت توزیع بذر گواهی شده در سطح کشور از استان‌های سرامد هستیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه در سال جاری تسهیلات بسیار خوبی به شرکت‌های فراوری بذر پرداخت شده است گفت: در آینده نزدیک تسهیلات تبصره ۱۸ برای کل کشور به میزان ۱۳ هزار میلیارد تومان اعلام خواهد شد که تلاش خواهیم کرد سهمیه استان را به هرمیزانی که باشد به صورت کامل جذب کنیم.
وی خاطر نشان کرد: متقاضیانی که قبلا درخواست خود را در سامانه ثبت کرده اند در اولویت پرداخت خواهند بود و بر اساس دستورالعملی که به زودی ابلاغ خواهد شد پرداخت تسهیلات در بانک کشاورزی انجام خواهد شد.
در ادامه فهیمی، مدیر امور شعب بانک کشاورزی کردستان هم با اشاره به آسانکاری‌های انجام شده در زمینه پرداخت تسهیلات در بخش کشاورزی یادآورشد: به زارعانی که برای کشت‌های پاییزه خود از بذور گواهی شده استفاده کنند تسهیلات با اولویت پرداخت می‌شود.
وی افزود: به تمام شعب بانک کشاورزی در سطح استان ابلاغ کرده ایم که پرداخت تسهیلات خرید بذر در اولویت‌های کاری شعب باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار