مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: با توجه به چند برابر شدن هزینه‌های نگهداری تلفن ثابت طی دهه اخیر و ثابت ماندن تعرفه‌های آن در ۱۸ سال گذشته، برای نگهداری از خطوط، شبکه‌های توسعه ایی، بروز رسانی این بخش و ارائه خدمات بهتر به مشترکین، بازنگری در تعرفه‌ها لازم است.
کد خبر: ۱۰۰۷۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵ 07 November 2021

به گزارش تابناک کردستان آزاد حکمت با اشاره به اینکه هزینه‌های تنظیم صورتحساب و اعلام بدهی به تعداد قابل توجه مشترکین تلفن ثابت نسبت به کارکردآن‌ها به هیچ وجه به صرفه نیست افزود: این امر بیانگر غیر منطقی بودن تعرفه‌ها است.

وی اظهارداشت: هزینه‌های مکالمه تلفن همراه چند برابر تلفن ثابت است و بهره مندی مشترکین از خدمات تلفن ثابت و اینترنت adsl بسیار به صرفه‌تر و گسترده‌تر از سایر سرویس‌ها است.

وی ضمن اشاره به مطلب فوق خاطر نشان ساخت: در جهت بستر سازی و اطلاع رسانی به منظور بهره مندی بیشتر مشتریان از خدمات و سرویس‌های تلفن ثابت، رسانه‌های جمعی نقش تاثیرگذاری دارند.

حکمت با اشاره به تلاش شرکت مخابرات ایران و همچنین منطقه کردستان درراستای ایجاد شرایط برای بهره گیری مشترکین از تکنولوژی و فناوری‌های روز از جمله ftth بر بستر تلفن ثابت و دیتا افزود: توسعه و تحقق این مهم نیازمند تامین منابع ارزی بوده که رشد قیمت ارز طی دو دهه اخیر، بازنگری تعرفه‌ها از سوی نهاد‌های بالادستی را می‌طلبد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان، عدم اصلاح تعرفه‌های تلفن ثابت و رشد قابل توجه هزینه‌های نگهداری و توسعه را نامتوازن خواند و بیان داشت: شرکت مخابرات ایران در این حوزه در تامین منابع مالی برای ارائه سرویس‌های مخابراتی و ترمیم و بازسازی تجهیزات با مشکلات متعددی مواجه شده است.

وی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته از سوی شرکت مخابرات ایران و ارائه پیشنهادات کارشناسی شده به شورای رقابت و کمیسیون تنظیم مقررات اضافه کرد: امیدوارم با تحقق این مهم درآینده شاهد تحولات و پیشرفت‌های بیش از پیش در زمینه توسعه زیرساخت‌ها و ارائه خدمات تلفن ثابت به مشتریان باشیم.

وی بابیان اینکه مخابرات یک صنعت پیشتاز است گفت: عدم افزایش تعرفه‌ها می‌تواند پیمانکاران و تولیدکنندگان صنایع مخابراتی را متضرر سازد که این امر در حوزه اقتصاد و اشتغالزایی یک آسیب بشمار می‌رود.

حکمت با اعلام اینکه بخش قابل توجهی از شبکه ارتباطی استان در اختیار مخابرات منطقه است و نگهداری، پشتیبانی، بازسازی و توسعه آن هزینه بر و به سرمایه گذاری بالایی نیاز دارد یادآور شد: مشترکین در این راستا می‌توانند یاریگر مخابرات باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر ۵۹۴ هزار و ۶۰ شماره تلفن منصوبه ثابت در استان وجود دارد که تعداد ۵۱۴ هزار و ۴۸۰ مورد آن فعال است.

حکمت همچنین به ایجاد شرایط برای بهره مندی ساکنین در روستا‌ها از تلفن ثابت را یادآور شد و گفت: تعداد یک هزار و ۵۰۲ روستا و اماکن دارای تلفن خانگی هستند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار