رئیس کل دادگستری استان کردستان:
حجت الاسلام و المسلمین حسینی در شورای پیشگیری از جرم استان کردستان از تشکیل قرارگاه جمع آوری معتادان متجاهر در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خبر داد و اظهار داشت: بزودی مرکز تولد دوباره (اردوگاه ویژه معتادین متجاهر ماده ۱۶) در سنندج راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۷۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۸ 08 November 2021
به گزارش تابناک کردستان با حضور رئیس کل دادگستری استان کردستان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و انتظامی استان، جلسه شورای پیشگیری از جرم استان در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری کردستان برگزار شد.
در ابتدای این جلسه محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سنندج اظهار داشت: وظیفه قرارگاه جمع آوری معتادین متجاهر در استان کردستان جمع آوری این دسته از افراد است که با تشکیل یک تیم پایش و نظارت بر کمپ‌های ترک اعتیاد در جهت بازپروری اجتماعی معتادین برنامه ریزی می‌نماید.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان افزود: هدف از تشکیل این قرارگاه تشریک مساعی میان سازمان‌های متولی نظیر بهزیستی، شهرداری، نیروی انتظامی و ... است تا بتوان با شناسایی معتادین متجاهر و تدوین اطلس جزایی نقاط آسیب پذیر و پرخطر استان کردستان با این آسیب اجتماعی برخورد جدی صورت گیرد.
جباری افزود: طبق برآورد‌ها بیش از ۶۰ درصد متکدیان خیابانی در سطح شهر به معضل اعتیاد دچار هستند و بر اساس برنامه ریزی انجام شده در قرارگاه مذکور این افراد نیز شناسایی شده و ساماندهی می‌شوند.
در ادامه جلسه، حجت الاسلام حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان از نبود کمپ معتادین ماده ۱۶ در استان کردستان انتقاد کرد و افزود: در نظر داریم تا مرکز تولد دوباره که محل نگهداری معتادین ماده ۱۶ می‌باشد را افتتاح نماییم تا این افراد ساماندهی شوند.
حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: اعتیاد ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است و ضرورت دارد تا با ورود ارگان‌های متولی توسعه فرهنگی در استان کردستان از افزایش آمار اعتیاد جلوگیری نماییم.
وی اظهار داشت: یکی از مطالبات جدی مردم استان مسئله جمع آوری معتادین متجاهر است و متاسفانه در نواحی منفصل شهری مشکلات زیادی در این رابطه وجود دارد که ضروری است تا اداره بهزیستی استان با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با تشکیل بانک اطلاعاتی دقیق در راستای ساماندهی این افراد اقدام نمایند.
رئیس کل دادگستری استان کردستان بر بازرسی مستمر و منظم از کمپ‌های ترک اعتیاد تاکید کرد و افزود: در سال جاری تاکنون بیش از ۷۵۰ نفر از معتادین متجاهر شناسایی وتوسط مراجع انتظامی دستگیر شده اند که ضروری است تا کانون‌های تهیه و توزیع مواد مخدر در استان با دقت بیشتری شناسایی شده و با آن‌ها برخورد شود.
در ادامه جلسه مدیران دستگاه‌های اجرایی به ارائه نقطه نظرات و راهکار‌های خود در زمینه شناسایی و برخورد با معضل اعتیاد در استان پرداختند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار