به مناسبت سالروز تاسیس شورا‌های حل اختلاف صورت گرفت:
همزمان با سالروز تاسیس شورا‌های حل اختلاف (۱۸ آبان سال ۱۳۸۱) معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه سنندج دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۱۰۰۸۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵ 11 November 2021
به گزارش تابناک کردستان، بهادر اسدی ابتدا در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان کردستان اظهار داشت: در سند تحول قضایی قوه قضاییه اشاره‌ای ویژه به مقوله صلح و سازش شده است.
وی افزود: در معاونت توسعه حل اختلاف نهاد‌های شبه قضایی همچون نهاد داوری، میانجیگری و ستاد ملی صبر فعال هستند و تعداد قابل توجهی از پرونده‌های قضایی از این طریق منجر به صلح و سازش می‌شود.
اسدی تاکید کرد: هم اکنون ۳۸ درصد از پرونده‌های شورای حل اختلاف استان کردستان به صلح و سازش منجر می‌گردد که بنا داریم با تلاش مضاعف همکاران این میزان را به ۴۵ درصد برسانیم.
معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان افزود: اخیرا ابلاغ ۴۳ نفر از صلح یاران شهرستان سنندج توسط ریاست کل دادگستری استان به ایشان اهدا گردید و مقرر است تا در تمامی شهرستان‌ها و روستا‌های استان کردستان این افراد بصورت خودجوش طرفین پرونده‌ها را به صلح و سازش هدایت نمایند.
اسدی خاطرنشان ساخت: همچنین بنا داریم تا در تمامی مساجد سطح استان کردستان یک هیأت صلح و سازش مستقر نماییم.
در ادامه این جلسه، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده مقام معظم رهبری در استان کردستان ضمن تبریک این روز به رئیس و کارکنان شورا‌های حل اختلاف استان، کار شورا‌های حل اختلاف را عام المنفعه توصیف کرد و افزود: ایجاد صلح و سازش در بین مردم کار پرخیر و برکتی است که موجبات رضایت خدای متعال را در پی دارد.
وی افزود: شورا‌های حل اختلاف می‌توانند حجم ورودی پرونده‌ها به دادگستری را کاهش دهند و از این حیث باید کارکنان این نهاد از حمایت‌های بیشتری برخوردار شوند چرا که کارشان به نوعی مجاهدت محسوب می‌شود.


امام جمعه سنندج:
شورا‌های حل اختلاف افتخار دستگاه قضایی هستند
در ادامه معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان به دیدار ماموستا فایق رستمی امام جمعه شهرستان سنندج رفت و با ایشان گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار، بهادر اسدی از رهایی ۴ محکوم به قصاص در استان کردستان با تلاش شورا‌های حل اختلاف استان کردستان در سال جاری خبر داد و افزود: ائمه جماعات و ماموستایان استان کردستان نقش ویژه و منحصر بفردی در ایجاد صلح و سازش در استان دارند که امیدواریم این جایگاه بیش از پیش تقویت شود.
ماموستا فایق رستمی امام جمعه شهرستان سنندج نیز ضمن تبریک این روز به اعضاء و کارکنان شورا‌های حل اختلاف، اظهار داشت: تقویت فرهنگ مصالحه و اصلاح ذات البین در قرآن کریم بار‌ها اشاره شده و از منظر دین مبین اسلام صلح و سازش اهمیت والایی دارد.
وی افزود: شورا‌های حل اختلاف افتخار دستگاه قضایی هستند و وظیفه خطیر و سنگینی را برعهده دارند و مشاجرات و منازعات را در جامعه کاهش می‌دهند و کارکنان این نهاد مقدس باید با بردباری، اخلاق مداری و صبر مشکلات مردم را حل و فصل نمایند.
ماموستا رستمی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت تحکیم بنیان خانواده اشاره کرد و افزود: شورای حل اختلاف با ایجاد صلح و سازش میان زوجین و ایجاد وحدت، رحمت، مودت و الفت از رشد آمار طلاق در جامعه جلوگیری می‌کنند.
وی بر نقش این نهاد در کاهش اطاله دادرسی در محاکم اشاره کرد و افزود: جلوگیری از سرازیرشدن پرونده‌ها به محاکم قضایی در کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها بسیار تاثیرگذار است و جلب رضایت مردم را در پی خواهد داشت.
ماموستا رستمی نیز بر لزوم ارتقای سطح معیشتی کارکنان شاغل در این مجموعه تاکید کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار