رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: همزمان با برگزاری مراسم تشییع پیکر مطهر شهیده فاطمه اسدی در شهر‌های مختلف کشور، فراخوان مسابقه عکاسی قاب ایثار به صورت ملی منتشر شد.
کد خبر: ۱۰۰۸۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰ 13 November 2021

به گزارش تابناک کردستان، امین مرادی در خصوص برگزاری این مسابقه عکاسی، اظهار کرد: فراخوان مسابقه عکاسی قاب ایثار با هدف ثبت و ضبط جلوه‌های ماندگار مراسم تشییع پیکر مطهر شهیده فاطمه اسدی در شهر‌های تهران، قم، مشهد، کرمانشاه و سنندج منتشر شده است.
وی ادامه داد: با هدف بهره مندی از زبان هنر در راستای ضبط و ثبت جلوه‌های ماندگار برگزاری مراسم‌های تشییع در شهر‌های مختلف، خانه عکاسان حوزه هنری کردستان این مسابقه عکاسی را برگزار می‌کند و از همه علاقمندان برای حضور در آن دعوت به عمل می‌آید.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از محور‌های اصلی برگزاری این مسابقه عنوان کرد و افزود: تجلیل و پاسداشت مقام و منزلت بانوان در راستای امنیت پایدار در کشور و همچنین تجلیل از ایثار خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران از دیگر محور‌های برگزاری این مسابقه است.
وی با بیان اینکه بانوی شهیده فاطمه اسدی به عنوان اولین زن شهیده تفحص در کشور است، افزود: توجه به نقش بانوان کردستانی در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس از دیگر محور‌های برگزاری این مسابقه به شمار می‌رود.
مرادی با بیان اینکه کردستان از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سرزمین مجاهدت‌های خاموش و فداکاری‌های بزرگ نامگذاری شده است، عنوان کرد: نشان دادن بخشی از این مجاهدت‌های همیشگی کردستانی‌ها در راستای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی از دیگر محور‌های این مسابقه ملی است.
مرادی به شرایط حضور در این مسابقه ملی اشاره کرد و گفت: همه افراد می‌توانند با دوربین عکاسی و گوشی تلفن همراه خود از برگزاری مراسم‌های تشییع عکاسی کرده و سه تا پنج عکس خود را به این مسابقه ارسال کنند.
وی شرکت برای تمامی رده‌های سنی در این مسابقه ملی را آزاد عنوان کرد و افزود: درج نام و نام خانوادگی، به همراه نام استان و شهر و همچنین تعیین یک عنوان برای عکس ارسالی از سوی تمامی شرکت کنندگان الزامی است.
مرای ضمن اشاره به آخرین مهلت ارسال آثار به مسابقه ملی عکاسی قاب ایثار، اظهار کرد: آخرین مهلت ارسال آثار چهارم آذرماه است و علاقمندان می‌توانند آثار خود از طریق واتس آپ به شماره ۰۹۲۲۲۱۶۰۶۶۵ و یا از طریق لوح فشرده به آدرس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان واقع در شهر سنندج، خیابان شهید تعریف – پایین‌تر از بیمارستان شهید قاضی – کد پستی ۶۶۱۷۶۱۵۶۵۱ ارسال نمایند.
وی با اشاره به داوری آثار رسیده به این مسابقه ملی، گفت: آثار ارسالی در دو بخش حرفه‌ای و موبایل داوری شده و در هر بخش پنج اثر بدون در نظر گرفتن اولویت لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا می‌شود.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان اظهار کرد: همچنین با انتخاب هیات داوران مسابقه، عکس‌های برتر در قالب نمایشگاهی در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج به نمایش گذاشته می‌شوند.

مرادی در پایان گفت: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برگزاری این مسابقه و تهیه فرم فراخوان می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی حوزه هنری استان کردستان به نشانی www.artsanandaj.ir و یا آدرس ما در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به نشانی @art.sanandaj مراجعه کرده و یا با شماره تلفن ۰۸۷۳۳۴۳۶۲۴ تماس بگیرند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار