رئیس کل دادگستری استان کردستان:
حجت الاسلام و المسلمین حسینی در آیین تکریم و معارفه رییس دادگستری شهرستان بیجار اظهار داشت: خدمت در دستگاه قضایی ویژه و حساس است و سختی کار قضاوت در دادگستری بر کسی پوشیده نیست.
کد خبر: ۱۰۰۹۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴ 14 November 2021

به گزارش تابناک، کردستان، در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حسینی ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن عسکری (ع)، بیان داشت: فرصت خدمت و مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی صرفا جهت حل مشکلات مردم و جلب رضایت خداوند متعال می‌باشد.
رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: به فرموده حضرت امیرالمومنین علی (ع) بهترین و ارزشمندترین ذخیره و توشه هر انسانی ذخیره عمل صالح است و می‌توان گفت که گستره عمل صالحی که یک مدیر و مسئول می‌تواند داشته باشد بسیار بیشتر از فرد عادی در جامعه است.
وی تاکید کرد: در اسلام و آموزه‌های دینی ما خدمت به مردم باید با چشم پوشی از مادیات و بدون حب و بغض باشد و بصورت خالصانه انجام گیرد چرا که اگر عمل با اخلاص همراه باشد موجب ارتقای معنویت و نشاط روح و روان انسان می‌شود.
حجت الاسلام حسینی افزود: خدمت در دستگاه قضایی ویژه و حساس است و به جرات می‌توان گفت از سخت‌ترین شغل‌های دولتی و حاکمیتی است و طبق توصیه حضرت علی (ع) خدمت به مردم ضعیف و آسیب دیده نزد خدای متعال پاداش ویژه‌ای دارد و مصداق بارز این توصیه خدمت به مردم در دستگاه قضایی است.
وی در ادامه تاکید کرد: قاضی باید شنونده سخنان طرفین پرونده باشد، بی طرفی را رعایت کند، مسلط بر قوانین حقوقی باشد و با تفکر و دقت بالا و درنظر گرفتن تمامی شرایط موجود در پرونده حکم خود را صادر کند که این مسئله واقعا سختی و پیچیدگی کار قضاوت را اثبات می‌نماید و فشار‌های روحی و روانی مضاعفی بر پرسنل دستگاه قضایی وارد می‌نماید.
رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: زمانی که بعضی افراد تاب پذیرش یک جریمه مختصر تخلف رانندگی را ندارند، بدیهی است که در صورت محکومیت به اعدام، حبس، شلاق، جزای نقدی و یا محکومیت‌های مالی چند ده میلیونی و ... قضات و کارمندان دادگستری را آماج تطمیع‌ها، تهدید‌ها و افترا‌های خود قرار دهند.
وی تاکید کرد: در حالیکه اغلب قضات و کارکنان دادگستری علیرغم مشکلات متعدد اقتصادی موجود در جامعه و در زیر فشار‌های روحی و روانی این اقدامات، ضمن حفظ پاکدستی و با سلامت کاری و با ایثار و گذشت از حقوق خود و خانواده هایشان در حال انجام وظیفه و خدمتگزاری به نظام و آحاد مردم می‌باشند.
حجت الاسلام حسینی در پایان رعایت تضاد بین قوانین، وظایف و عواطف و احساسات را در اجرای عدالت در دادگستری بسیار سخت و طاقت فرسا عنوان کرد و افزود: امیدواریم با توجه به اینکه کار قضات و کارمندان دادگستری کاری خاص و ویژه می‌باشد مسئولین کشوری نیز به مسئله معیشت پرسنل دادگستری نگاه ویژه تری داشته باشند.
در پایان این مراسم از زحمات ابوذر شریف پور رئیس دادگستری سابق بیجار تقدیر شد و عنایت الله بهره مندپور حکم ریاست دادگستری شهرستان بیجار را از رئیس کل دادگستری استان کردستان دریافت نمود.
شایان ذکر است که این مراسم در سالن اجتماعات مجتمع امیرنظام گروسی بیجار و با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کردستان، امام جمعه شهرستان بیجار، فرماندار بیجار، رئیس دادگستری و دادستان شهرستان دیواندره و مسئولین نظامی و انتظامی بیجار برگزار شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار