موسیقیدان جوان و عضو کمیسیون فرهنگ و هنر گفت: موسیقی پدیده‌ای اجتماعی است که با بیشتر عرصه‌های زندگی بشر امروز پیوند خورده و جنبه‌های مختلفی از زندگی روزمره را به تصویر می‌کشد.
کد خبر: ۱۰۰۹۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱ 17 November 2021
به گزارش تابناک کردستان، جواد صفایی اظهار داشت: در سال‌های اخیر موسیقی‌هایی در سطح جامعه ما رواج یافته که خاستگاه بومی نداشته و بالتبع واکنش‌هایی را هم از جانب متولیان امر موسیقی در پی داشته است؛ به گونه‌ای که در بسیاری از اظهار نظرها، این موسیقی را عامل انحطاط فکری و اجتماعی جوانان دانسته و آن را برای جامعه بسیار مضر می‌دانند.
وی افزود: برخورد با این دست موسیقی‌ها که سبک‌های جدیدی هم هستند، هر از چندگاهی بخشی از ارزش‌های فرهنگی جامعه را به چالش کشیده و اظهارات ضد و نقیضی را هم از جانب مسوولان به همراه دارند. گرچه استفاده از این دست موسیقی‌ها گاهاً با منویات فرهنگی جامعه ایرانی تناسبی ندارد، اما نشان از وضعیتی دارد که تامل و دقت بر آن می‌تواند زوایایی از نیاز‌های جامعه جوانان را به تصویر بکشد که تا حدی این ناسازگاری فرهنگی را تبیین می‌کند. تبیینی که می‌تواند در صورت جلب توجه مسوولین راهکار‌هایی متناسب را جهت حل بسیاری از مسائل جوانان ارائه نماید.
صفایی گفت: بنابر نظر جمعی از نظریه پردازان حوزه موسیقی، یکی از مهمترین دلایل گرایش جوانان به موسیقی‌هایی از جنس پاپ و غربی و رپ، نیازی است که بواسطه تنش‌های روزمره ایجاد شده و افراد را غالباً به سمت و سوی فرار از مشکلات و تنش‌ها سوق می‌دهد. علاقه بسیار برخی از هموطنان به اروپایی بودن و اصطلاحا مدرن بودن یکی از دلایلی است که متاسفانه باعث شده تا گذشته و تاریخ خود را فراموش کرده و زندگی خود را دائم در جهت زندگی و رفتار‌های غیر ایرانی تغییر دهیم به گونه‌ای که جوانان امروز به سمت موسیقی‌هایی متفاوت از پیشینه تاریخی ایرانی علاقه دارند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار