رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، توجه به موسیقی اصیل و بومی را یکی از اولویت‌های حوزه عنوان کرد و گفت: حمایت از فعالیت‌های این بخش همواره در دستور کار حوزه هنری کردستان قرار داشته است.
کد خبر: ۱۰۱۳۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴ 02 December 2021

به گزارش تابناک کردستان، امین مرادی در جریان نشست مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری کشور در سنندج، اظهار کرد: امروز سنندج جزو شهر‌های خلاق موسیقی در جهان به شمار می‌رود و به همین دلیل نیاز است که به ظرفیت‌ها و استعداد‌های این بخش بیش از گذشته توجه شود.
وی با بیان اینکه کردستان یکی از قطب‌های اصلی موسیقی در کشور به شمار می‌رود، اظهار کرد: موسیقی در کردستان در فرهنگ و باور مردم ریشه دارد و به همین دلیل است که این هنر به صورت خانوادگی در کردستان دنبال و پیگیری می‌شود.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ضمن اشاره به خانواده‌های کامکارها، عندلیبی‌ها و یوسف زمانی‌ها به عنوان فعالان و پیشکسوتان عرصه موسیقی این منطقه، گفت: حمایت از موسیقی اصیل و بومی در استان کردستان همواره در دستور کار حوزه هنری قرار داشته و خوشبختانه در این راستا اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.
وی به انتشار ۹ آلبوم موسیقی از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر چندین آلبوم دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم که بتوانیم تا پایان سال جاری دو آلبوم موسیقی دیگر نیز تولید و روانه بازار کنیم.
مرادی به فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی در عرصه موسیقی کردی در استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: در این بخش نیز حوزه هنری انقلاب اسلامی پیشگام است و تاکنون در این راستا سه عنوان کتاب منتشر شده و دو عنوان دیگر نیز در دست انتشار قرار دارد.
وی ضمن اشاره به تدوین دانشنامه فرهنگ، هنر و تمدن کردستان بیان کرد: در این دانشنامه نیز سه عنوان به حوزه موسیقی کردستان اختصاص پیدا کرده و انتظار داریم که تا پایان سال جاری یکی از این عناوین چاپ و روانه بازار شود.
در ادامه این نشست کژوان ضیاء الدینی مسئول واحد موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان نیز ضمن ارارئه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا تمامی فعالیت‌های موسیقی در کردستان و حتی دیگر نقاط کشور و جهان متوقف شد.
وی با اشاره به خسارت‌های وارد شده به هنر به ویژه موسیقی، گفت: انتظار داریم که با بهبود وضعیت و شرایط زمینه برای رشد و ارتقاء فعالیت‌ها و برنامه‌های مرتبط با هنر موسیقی در حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان فراهم شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار