اسماعیل زارعی کوشا :
استاندار کردستان با بیان اینکه به زودی طی مراسمی مراحل اجرایی منطقه آزاد بانه و مریوان آغاز می‌شود، گفت: توجه به توسعه سرمایه گذاری باید در نگاه و تفکر مدیران استان به صورت جدی دنبال شود و در حقیقت مدیر باید تسهیل‌کننده کار سرمایه‌گذاران در استان باشد.
کد خبر: ۱۰۱۸۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸ 27 December 2021
به گزارش تابناک کردستان، اسماعیل زارعی کوشا روز دوشنبه در دیدار با اعضای هیات نمایندگان دوره نهم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج با تاکید بر تعامل بخش خصوصی و دولت در استان، اظهار داشت: ریل‌گذاری برای توسعه پایدار کردستان یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم است.

وی اضافه کرد: ساختار بودجه سال ۱۴۰۱ متحول شده و در جهت اصلاح مسیر حکمرانی اقتصادی قرار خواهد گرفت و این اصلاح ساختار سال‌ها دغدغه و مطالبه مقام معظم رهبری بوده است که این مهم در لایحه بودجه سال آتی و در نگاه دولت سیزدهم عملیاتی شده است.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه روند تعامل و همکاری بین دولت و بخش خصوصی برای رفع مشکلات و نارسایی‌های در عرصه اقتصادی استان تقویت شود، افزود: در کردستان ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم، ولی شرایط حال حاضر استان هیچ تناسبی با توانایی‌ها استان ندارد.

زارعی کوشا با بیان اینکه باید با استفاده از همه امکانات و توانایی‌های استان برای جبران این کاستی‌ها و عقب ماندگی‌های تلاش کنیم، گفت: به دلیل اهمیت ارتباط با اتاق بازرگانی برگزاری جلسات مستمر و هفتگی به ویژه با فعالان اقتصادی بخش خصوصی با جدیت پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ادامه مسیر پروژه محوری شرایط را بهتر نخواهد کرد و باعث رونق اقتصادی و توسعه نخواهد شد، یادآور شد: با وجود اینکه در طول ۴۰ سال اخیر امکانات زیادی به روستا‌ها داده شده، ولی به دلیل عدم توجه به مقوله اشتغال در این مناطق عملا شاهد خالی شدن روستا‌ها و مهاجرت مردم به حاشیه شهر‌ها هستیم که موجب هدر رفتن این سرمایه‌ها شده است.

استاندار کردستان توسعه پایدار استان را نیازمند طرحی نو دانست و افزود: باید با تفکر اقتصاد محوری و شاخص محوری برای تمرکز گرایی و عدالت اقتصادی در مناطق کمتر توسعه یافته به خصوص در کردستان تلاش کنیم.

زارعی کوشا همچنین با اشاره به اینکه حالا نوبت توسعه کردستان است، بر لزوم تحقق اهداف صندوق پیشرفت و عدالت تاکید کرد و گفت: همه باید در برابر تغییر شاخص‌ها مسئول و پاسخگو باشیم و برای ارتقا شاخص‌های توسعه استان با همه وجود تلاش خود را مضاعف کنیم.

وی با بیان اینکه از امروز باید برای آینده اقتصادی استان ریل گذاری کنیم، اضافه کرد: متاسفانه امروز جز استان‌های با بیکاری بالا در کشور هستیم و باید برای جبران این وضعیت برنامه ریزی کرده و بویژه از ظرفیت صندوق پیشرفت و عدالت برای توسعه پایدار استان در سال آینده استفاده کنیم.

استاندار کردستان خطاب به اعضای اتاق بازرگانی سنندج خواستار مشارکت و حضور پررنگ فعالان اقتصادی برای تحقق اهداف صندوق پیشرفت و عدالت با همکاری دستگاه‌های اقتصادی استان شد.

زارعی کوشا واگذاری امور به مردم را یکی از راه‌های مهم رسیدن به توسعه پایدار به خصوص در حوزه اقتصادی در استان و کشور برشمرد و گفت: در واقع رسیدن به امنیت پایدار بدون تحقق امنیت اقتصادی امکان پذیر نیست و راه رسیدن به امنیت دست یابی به توسعه اقتصادی است.

وی از علاقمندی و اعلام آمادگی تیم اقتصادی دولت برای کمک به توسعه پایدار کردستان خبر داد و بر لزوم حضور حداکثری حوزه اقتصادی استان در نمایشگاه‌های اقتصادی در اقلیم کردستان عراق و نیز سایر نمایشگاه بین المللی تاکید کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار