جابجایی دولت‌ها در هر کشور و منطقه‌ای باعث می‌شود تا تغییرات بنیادین در سطوح مختلف مدیریتی نیز اجرایی شود و به همین دلیل نفس این تغییرات که زمینه ساز گردش نخبگان است، مبارک و قابل احترام است، ولی مهمتر از آن نباید فضای احساسی بر فضای عقلی و منطقی غلبه پیدا کند.
کد خبر: ۱۰۱۹۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۹ 01 January 2022
به گزارش تابناک کردستان، با روی کارآمدن دولت‌ها در کشور ما نیز تغییرات گسترده‌ای صورت می‌گیرد و این مهم در دولت‌های مختلف سابقه داشته و در بعضی از جابجایی دولت ها، این تغییرات با سرعت هر چه تمامتر دنبال شده است که نمونه این مهم را می‌شود در سال ۱۳۹۲ به عینه مشاهده کرد.
با روی کار آمدن دولت دکتر رئیسی انتظار مردم برای جابجایی مدیران در سطوح مختلف ملی، استانی و شهرستانی یک انتظار به حق بود و به همین دلیل در گام نخست اعضای هیات و سپس بخش زیادی از روسای سازمان‌ها و تقریبا اکثر قریب به اتفاق استانداران تغییر پیدا کرده اند.
با تغییر استانداران در استان‌های مختلف، این انتظار برای جابجایی مدیران استانی نیز ایجاد شده است و نه تنها جریان‌ها و گروه‌های سیاسی که حتی اقشار مختلف مردم هم به دنبال انجام تغییرات در سطوح مختلف استانی و شهرستانی هستند.
دکتر اسماعیل زارعی کوشا در روز‌های پایانی آبان ماه سال جاری به عنوان استاندار کردستان منصوب شد و از روز‌های نخست انتصاب وی، انتظار برای تغییر در بین مدیران ادارات و سازمان‌های دولتی ایجاد شده و روز به روز دامنه این انتظار افزایش پیدا می‌کند.
بدون شک تغییرات مدیریتی در استان کردستان هم آغاز خواهد شد و بر اساس اطلاعات دریافتی ما، در روز‌های آینده در بعضی از حوزه‌های مهم و مدیریت‌های ارشد استان تغییراتی صورت می‌گیرد، ولی ذکر این نکته هم ضروری است که نباید این تغییرات وارد فضای احساسی شود.
تصمیمات احساسی در خصوص تغییرات مدیریتی نه تنها زمینه ساز بهبود شرایط فعلی نخواهد بود که حتی وضعیت فعلی را نیز بدتر خواهد کرد به همین دلیل بر اساس شناخت ما از ویژگی‌های شخصی دکتر زارعی کوشا، وی با آرامش و بررسی کامل تصمیم خواهد گرفت و ضمن بررسی تمامی جوانب انتصاب درست و شایسته‌ای خواهد داشت.
هر چند که مطالبه بخش زیادی از مردم در خصوص تغییرات مدیریتی به حق و قابل قبول است، ولی باید این مهم را نیز در نظر داشت که جابجایی یک مدیر و مسئول استانی نیازمند طی فرایند طولانی است که باید این مراحل قانونی طی شده و سپس منجر به صدور حکم شود.
فرایند انتخاب یک مدیر مسیری طولانی است که این مهم از شناسایی فرد، معرفی وی به وزارت خانه، اخذ مجوز‌ها و استعلام‌های لازم از سوی سازمان‌های مسئول شروع می‌شود و بعد از طی این مراحل تازه باید حکم وی از سوی مسئول کشوری صادر شود.
مقایسه تغییرات مدیریتی در دولت سیزدهم با دولت‌های قبل از جمله در سال ۹۲ نشان می‌دهد که متاسفانه در گذشته بخش زیادی از این انتصابات سهم خواهی ستاد انتخاباتی رئیس جمهور وقت بوده و گفته می‌شود که چندین مدیر کردستان امروز بعد از هشت سال مسئولیت در حوزه‌های حساس هنوز استعلام آن‌ها از سوی نهاد‌های مسئول منفی است.
فراهم کردن فضای آرام و به دور از هیاهو برای انتخاب و انتصاب مدیران ادارات و سازمان‌های دولتی برای استاندار ساعی و جوان استان، یکی از نیاز‌های لازم و ضروری در این روز‌های کردستان است و به همین دلیل بعضی از انتقادات عزیزان رسانه‌ای و فعالان سیاسی اصولگرا را نه تنها وارد نمی‌دانیم که اعتقاد داریم این وضعیت عواقب خوبی برای استان به دنبال نخواهد داشت و همه باید در راستای این فضای آرام و به دور از مسائل احساسی کمک کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار