سعدی قادری:
دبیر کانون کارفرمایی کردستان گفت: دلیل و عامل توسعه نیافتگی و پیشرفت نکردن استان کردستان تنگ نظری مدیران وقت و قبلی و جدید است.
کد خبر: ۱۰۲۰۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱ 04 January 2022
به گزارش تابناک کردستان، سعدی قادری دبیر کانون کارفرمایی استان کردستان و رییس هیأت مدیره شرکت امید جوان در گفتگو با خبرنگار تابناک، اظهار داشت: مشکلات کار فرمایی و کارگری کردستان به نظر بنده مقصر آن دولت و یا دولت‌های گذشته نمی‌باشد، بلکه تنگ نظری مدیران بومی و غیر بومی وقت و حال حاضر دستگاه‌های مختلف استان دلیل کم توسعه یافتگی و محرومیت و مشکلات موجود در سطح استان و حوزه کارفرمایی و کارگری می‌باشد.

سعدی قادری افزود: در اصل این منابع هستند که توسعه را شناسایی می‌کنند که خوشبختانه در جای جای استان کردستان منابع بسیار خوبی وجود دارد، همچنین کردستان دارای نخبگان و استعداد‌های فراوانی در زمینه‌های مختلف است که متاسفانه در داخل استان خود به عنوان افراد کم تجربه و غیر کاری نامیده می‌شوند و این افراد محبور به مهاجرت به استان‌های دیگر و یا رفتن به خارج از کشور می‌شوند.

دبیر کانون کارفرمایی و استان کردستان بیان کرد: استان کردستان خواهان مدیری جهادی و انقلابی است که بتواند منابع استان را شناسایی و به نفع استان کردستان و توسعه این استان از آن منابع استفاده کند.

رییس هیأت مدیره شرکت امید جوان ادامه داد: با اجرای طرح بازدید‌های ۲۴ ساعته اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کردستان از کارگاه‌های تولیدی در سطح استان ما نیز در شورای گفتگو به این مسئله پرداختیم و خوشبختانه یک سری از کارگاه‌ها و کارآفرینان توانستند مشکلات خود را تا حد امکان شناسایی و به مدیران مسئول بیان کنند.

قادری خاطر نشان کرد: امید داریم که دولت سیزدهم با وجود پتانسیل‌ها و نیروی انسانی توانمند در استان کردستان بتوانند هم در سطح کشور و هم در سطح استان اشتغال زایی حداکثری داشته باشد.

دبیر کانون کارفرمایی کردستان اضافه کرد: اگر نگاهی به برنامه‌های توسعه اداره کار بیاندازیم می‌بینیم در سطح روستا‌های استان، کردستان جزو استان‌های برتر در زمینه اشتغال بوده ایم که امیدواریم این برنامه‌ها نیز در سطح شهری نیز اجرا شود.

وی ادامه داد: باید به جوانان اجازه داد که به پست‌های مختلف دست یابند و ارتقاء پیدا کنند که با این امر میتوانیم در دل جامعه امید ایجاد کنیم و به جوانان امید و انگیزه اشتغال آفرینی دهیم تا بیکاری کاهش یابد.

قادری در ادامه سخنان خود اظهار داشت: بحث دیگر موجود در کردستان بحث کولبری و مرز‌های کردستان می‌باشد که باید برای توسعه و پیشرفت این ظرفیت بسیار بزرگ برنامه‌های کاربردی و قابل عمل کردن به آن‌ها را داشت، زیرا اگر به مرز نشینی توجه و اعتماد نشود به معضل و مشکل غیر قابل حل تبدیل میشود.

رییس هیأت مدیره شرکت امید جوان عنوان کرد: باید نمایندگان مجلس و مسئولان بدانند هر اعتمادی که در مرز ایجاد می‌شود به یک سرمایه، کارخانه و اشتغال پایدار برای هم جوانان و هم کشور تبدیل می‌شود.

این کارآفرین کردستانی ادامه داد: به جای اینکه برای سرمایه گذار‌ها مانع شویم بیایم آنهارا تشویق کنیم تا در این استان سرمایه گذاری کنند که آمار اشتغال افزوده شود.

قادری افزود: اگر به کارنامه استانداران استان کردستان از زمان پیروزی انقلاب اسلامی کردستان تابحال بیاندازیم می‌بینیم کار‌های درخشانی و تاثیر گذاری در سطح استان انجام داده اند که هم ماندگار بوده است و هم نامشان تا بحال در بین مردم یاد می‌شود، زیرا مردم استان کردستان مردمی هستند که قدردان و دست به دعای خیر برای این مسئولان هستند.

سعدی قادری دبیر کانون کارفرمایی کردستان عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات کردستان توجه نکردن به حوزه ورزش است، زمانی که یک هیات ورزشی نمی‌تواند هزینه قهرمانی یک ورزشکار را تامین کند و در کردستان وقتی که نمیتوان از درصدی که مالیات برای ورزش دارد برای ورزشکاران استفاده کند دیگر نباید انتظار داشت که سرانه ورزشی استان افزایش یابد.

رییس هیأت مدیره شرکت امید جوان عنوان کرد: خواسته‌ای که از نمایندگان مجلس دارم این است که متاسفانه هیچگونه توجهی به بخش کارفرمایی، کارگری و سرمایه گذاری استان کردستان نشده است، باتوجه به درخواست‌های زیاد ازطرف اعضای این بخش‌ها متاسفانه بازهم هیچکدام از این نمایندگان برنامه و طرحی برای حل مشکل و توسعه این حوزه‌ها ندارند و انجام نداده اند، جای سوال است که باتوجه به سخنان رهبر انقلاب و تاکید ریاست محترم مجلس جهت تشکیل کمیسیون جهش تولید تمامی استان‌ها با اشتیاق و علاقه فراوان به این کمیسیون پیوستند، اما چرا هیچکدام از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی حتی اشتیاقی جهت شرکت در جلسات این کمیسیون‌ها نداشتند؟
قادری بیان کرد: رونق کسب و کار و پیمانکاری در کردستان در حال سقوط است، همچنین مشکلات روز به روز افزوده میشود و با ایجاد سامانه‌های مختلف در خصوص مجوز‌ها و صلاحیت‌ها برای صنوف و پیمانکاران متاسفانه به دلیل عدم آشنایی مدیران و سخت گیری‌های کارشناسان به اطلاعات روز سامانه‌ها و مشکلات زیرساختی و در بعضی اوقات تنگ نظری و عدم توجه به آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها از سوی مسئولان وقت باعث ایجاد مشکلات برای مردم، کارفرمایان و کسب و کار‌های اقتصادی کردستان شده است.

دبیر کانون کارفرمایی کردستان درادامه گفت: اگر مدیری قصد کمک و اصلاح در سامانه جهت رفع اشکالی را داشته باشد به دلیل عدم زیر ساخت مناسب در استان و تحت کنترل سامانه در استان‌های همجوار توان اصلاح سامانه میسر نیست و این موارد بهانه‌ای شده است برای سد معبر و پیشرفت اقتصادی و اشتغال جوانان می‌باشد و درآینده معضلات و مشکلات فراوانی که قابل جبران نیست به بار می‌آورد و حتی احتمال تعطیلی یا تغییر مکان عده‌ای از کارفرمایان و پیمانکاران که برای اشتغال استان مفید هستند، درآینده نزدیک وجود دارد و معضلات بیکاری استان تشدید می‌شود و فقط تشکلات بخش خصوصی نجات دهنده این معضلات استانی می‌باشند که باید مسئولان رده بالای استان به بخش خصوصی اعتماد کنند.

قابل ذکر است که جناب آقای سعدی قادری دبیر کانون کارفرمایی کردستان و رییس هیأت مدیره شرکت امید جوان به عنوان یک کارآفرین توانسته اند برای بیش از ۸۰۰ نفر از جوانان استان کردستان اشتغال زایی کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار