سرهنگ مهدی دانش پور :
رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کردستان گفت: ۹۵ درصد جرایم سایبری رخ داده در ۹ ماه گذشته سال جاری در استان، توسط پلیس فتا کشف شده است.
کد خبر: ۱۰۲۰۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷ 04 January 2022
به گزارش تابناک کردستان، سرهنگ مهدی دانش پور اظهار داشت:در ۹ ماه گذشته سال جاری شاهد افزایش ۵۳ درصدی جرایم مالی و ۳۰ درصدی جرایم اخلاقی بوده‌ایم.

وی ادامه داد: میزان دستگیری افراد مرتکب جرایم سایبری در کردستان هم ۷۶ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

سرهنگ دانش‌پور با اشاره به ۲ شیوه کلاهبرداری در روز‌های اخیر اضافه کرد: در یکی از این شیوه‌ها مجرمین با ارسال پیامکی که ادعا می‌شود از سامانه ثنا است از شهروندان می‌خواهد با نصب بد افزاری، ابلاغیه دادگستری را مشاهده کنند که این پیام‌ها جعلی بوده و سامانه ثنا فقط با عنوان عدل ایران (ADLIRAN) پیامک ارسال می‌کند.

وی افزود: با نصب این بدافزار، مجرمین به گوشی قربانی دسترسی پیدا کرده و پیامک‌های او را مشاهده می‌کنند که در نتیجه با داشتن اطلاعات کارت بانکی و دسترسی به رمز پویایی که به پیامک ارسال می‌شود از حساب قربانی برداشت غیرمجاز صورت می‌گیرد.

سرهنگ دانش‌پور یکی دیگر از شیوه‌های کلاهبرداری امروز را کپی از کارت بانکی افراد ذکر کرد و ادامه داد: مردم به هیچ وجه کارت خود را در اختیار فروشنده قرار ندهند و خود با کشیدن کارت رمز را وارد کنند.

وی اضافه کرد: برخی از مجرمین با قرار دادن دستگاه اسکیمر در کارتخوان‌ها به کپی کردن اطلاعات کارت اقدام کرده و با دانستن رمز کارت از حساب شخص برداشت غیرمجاز می‌کنند.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کردستان در رابطه با نحوه خرید از دیوار هم اظهار داشت: شهروندان حدالمقدور در محل سکونت خود خرید کنند و تا اصل کالا را مشاهده نکرده‌اند اقدام به پرداخت بیعانه یا پول دیگری نکنند.

وی گفت: پلیس فتا کردستان از طریق شماره تلفن فوریت‌های سایبری ۰۹۶۳۸۰ و شماره تلفن اداری ۰۸۷۲۱۸۲۳۲۷۵ پاسخگوی شهروندان است.

سرهنگ دانش‌پور با اشاره به برگزاری هفته پویش سایبری کودکان در فضای مجازی گفت: این پویش از ۲۵ تا ۳۰ دی به اطلاع رسانی در مورد ملاحظات و خطرات این حوزه می‌پردازد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار