رضا جلالی:
عضو کمیسیون مسکن و رفاه سمن‌های جوانان کشور گفت: ظرفیت‌های بالای نیروی انسانی و نیز تولیدات شاخص کشور در حوزه مسکن می‌تواند به افزایش تبادلات تجاری با کشور‌های همسایه منجر شود.
کد خبر: ۱۰۲۱۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱ 08 January 2022
به گزارش تابناک کردستان، رضا جلالی در گفتگو با خبرنگاران با تاکید بر لزوم توسعه حوزه سرمایه گذاری‌های مسکن، اظهار داشت: اعطای تسهیلات بانکی به بخش مسکن و ساختمان نشانگر پربازده بودن آن بخش است و سرمایه گذاری بیشتری را جذب می‌کند.
وی افزود: سرمایه‌گذاری در بخش مسکن و ساختمان در برنامه‌های توسعه اقتصادی در دو دهه میانی بعد از انقلاب بهبود یافته، اما به دلایل متعددی در دهه اخیر مطلوب نبوده است.
عضو کمیسیون مسکن و رفاه سمن‌های جوانان بیان داشت: ازجمله این دلایل می‌توان به مواردی از قبیل سهم کم سرمایه‌گذاری دولتی، گرایش کم تعاونی‌ها و بخش خصوصی، متناسب نبودن تسهیلات اعطایی با قیمت مسکن و توان اقتصادی خانوارها، عدم مدیریت مناسب در هدایت نقدینگی در بازار، تداخل وظایف در حوزه مدیریت شهری و بخش مسکن و شهرسازی، مقطعی بودن سیاستگذاری‌ها و مازاد و انباشت تقاضا در بازار مسکن اشاره کرد.
جلالی تاکید کرد: در صورت رفع این مشکلات با مداخله کارآمد دولت و حاکمیت، رونق پایدار بازار مسکن می‌تواند منجر به رشد اقتصادی در کشور شود که اشتغالزایی بالایی نیز به دنبال خواهد داشت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار