۵۰۰ هزار هکتار سطح زیر کشت طرح جهش دیم استان کردستان دوازدهمین جلسه طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان کردستان در تاریخ ۱۴۰۱/۱/۲۴ در محل سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و سایر اعضای کمیته اجرایی طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان برگزار گردید.
کد خبر: ۱۰۳۹۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷ 15 April 2022


به گزارش تابناک کردستان، محمد صالح احمدی مدیر اجرایی گزارشی از جلسات وبیناری هفتگی با وزارتخانه، وضعیت بارندگی، گزارش پیشرفت فیزیکی طرح، ادوات، گزارش داشت و محلولپاشی را ارایه داد.
وی استفاده بهتر باران وخاک را از امتیازات کشت دیم عنوان نمود و گفت: ابزارمناسب کشت دیم با گذشت زمان تکامل حاصل نموده است و در این راستا آموزش بیشتری برای کشاورزان نیاز است.
احمدی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت طرح جهش تولید در استان کردستان به ۵۰۰ هزار هکتار افزایش یافته است اعلام کرد: جهت افزایش عملکرد محصول نیاز است کشاورزان جهت جلوگیری از تنش کم آبی هرچه سریعتر محلول پاشی محصولات را در دستور کار قرار دهند.
وی افزود: با توجه به اهمیت گندم در زمینه اقتصاد و امنیت غذایی تلاش برای افزایش عملکرد و بهبود کیفیت آن مهم و ضروری میباشد
احمدی تصریح کرد: به منظور دستیابی به ارقام پر محصول و باکیفیت گندم، شناخت بهترین روش و زمان تغذیه دارای اهمیت خاصی است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان از بین عناصر مورد نیاز گندم، از نیتروژن به عنوان پرمصرفترین و مهمترین عنصر غذایی در افزایش عملکرد نام برد و یادآور شد: از روش‌های بهینه استفاده از عنصر میتوان به محلول پاشی اوره اشاره کرد.
احمدی تاکید کرد با توجه به رطوبت فعلی خاک، گندم اکنون در مرحله پنجه زنی بوده و محلول پاشی میتواند بهره و ری آن را افزایش دهد.
در ادامه مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام بر نقش موثر کارشناسان پهنه در خصوص تشویق کشاورزان به انجام کشاورزی حفاظتی و اجرای موفق طرح جهت افزایش تولید تاکید نمودند.
بیمه محصولات کشاورزی خصوصا بیمه محصولات طرح جهش دیم زار‌ها از مواردی بود که توسط همکاران حاضر در جلسه به آن اشاره شد و تاکید گردید هرچه سریعتر با توجه به شرایط آب و هوایی سال جاری و کاهش بارندگی بهاره، بیمه محصولات در دستور کار قرار گیرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار