برگزاری جلسه شورای کشاورزی شهرستان بیجار با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی، نماینده، ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، فرماندار شهرستان بیجار، معاونین سازمان جهاد کشاورزی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیجار، رئیس نظام صنفی کار‌های کشاورزی، مدیران استانی و شهرستانی، تعاونی‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی و اصحاب رسانه در محل سالن جلسات مجتمع امیرنظام گروسی شهرستان بیجار برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۳۹۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰ 15 April 2022
به گزارش تابناک کردستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در جلسه شورای کشاورزی شهرستان بیجار اظهار داشت: اقتصاد شهرستان بیجار به کشاورزی وابسته است و اکثر مردم با کشاورزی سر وکار دارند و باید این جلسات جهت توسعه شهرستان و حل مسائل و مشکلات کشاورزان ادامه داشته باشد
با تلاش‌های وزارت جهاد کشاورزی و همکاری و رایزنی‌های مجمع نمایندگان استان توانستیم امحال وام‌های کشاورزی، برق دار کردن چاه‌های آب کشاورزی، تعیین نرخ قیمت گندم به ۱۱۵۰۰ و کاهش قیمت کود‌های فسفاته را جهت رفاه حال کشاورزان انجام دهیم.
با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و  نامگذاری امسال به شعار تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین تمرکز ما بر روی محصولات استراتژیک مانند گندم، جو و ذرت است تا بتوانیم به خودکفایی برسیم و به دیگر کشور‌ها وابسته نباشیم
استان کردستان حدود ۱۱ درصد گندم کشور را تولید می‌کند و شهرستان بیجار با داشتن بیشترین سطح زیر کشت گندم دیم نقش بسزایی و داشتن رتبه اول تولید گندم نقش بسزایی در این امر دارد.
طرح جهش تولید در دیمزار‌ها با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام در حال اجرا است که در این راستا ۲۰۰ میلیارد تومان به استان کردستان اختصاص داده شده که با توجه به پایین بودن عملکرد در واحد سطح در دیمزار‌ها در بیجار باید از طریق تغذیه، کشاورزی حفاظتی و محلول پاشی این میزان را افزایش دهیم.
این طرح حدود ۴۸۰ هزار هکتار در استان را تحت پوشش قرار داده که ۱۱۰ هزار هکتار آن در شهرستان بیجار اجرا شده است.
شهرستان بیجار بالاترین ضریب مکانیزاسیون در استان را دارد، اما با توجه به فرسوده شدن ماشین آلات کشاورزی باید نسبت به نوسازی آن‌ها اقدام شود.
تخصیص آب به شهرستان بیجار هزار هکتار از سد تالوار و ۵۹۰۰ هکتار از سد سیازاخ است که خط ۱ و ۲ شبکه آن توسط امور آب منطقه‌ای و خط ۳ و ۴ آن توسط مدیریت آب و خاک سازمان در حال انجام است.
سیاست وزارت حهاد کشاورزی و به تبع آن سازمان جهاد کشاورزی استان این است که تشکل‌های بخش کشاورزی در تصمیم گیری‌ها نقش بسزایی داشته باشند
انجام طرح کاداستر و صدور سند برای اثبات مالکیت یکی از برنامه‌های اصلی سازمان است و این طرح در حدود ۳۰ درصد از اراضی استان انجام گرفته است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار