نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان:
حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده، ولی فقیه در منطقه کردستان صبح امروز در دیدار با سرپرست و کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با تاکید بر اهمیت کار و تلاش اظهار کرد: در فرهنگ اسلامی کار و فعالیت اقتصادی امری مقدس تلقی می‌شود و در روایات اسلامی و دینی فردی که کار می‌کند از جایگاه والایی برخوردار است.
کد خبر: ۱۰۳۹۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱ 15 April 2022
به گزارش تابناک کردستان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده، ولی فقیه در منطقه کردستان صبح امروز در دیدار با سرپرست و کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با تاکید بر اهمیت کار و تلاش اظهار کرد: در فرهنگ اسلامی کار و فعالیت اقتصادی امری مقدس تلقی می‌شود و در روایات اسلامی و دینی فردی که کار می‌کند از جایگاه والایی برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه در کشور ما بیکاری و نبود اشتغال مهم‌ترین مشکل کشور محسوب می‌شود گفت: اگر دیدگاه دانشگاه‌ها در راستای خلاقانه و مبتکرانه باشد دانشگاه‌ها می‌تواند خروجی خوبی داشته باشند.
به گفته نماینده، ولی فقیه در منطقه کردستان جوانان با کسب خلاقیت و ابتکار می‌توانند بخشی از مشکلات بیکاری و نبود شغل را در جامعه حل کند.
وی با اشاره به ظرفیت‌های استان کردستان گفت: ارائه آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای به جوانان جویای کار ضروری است.
پورذهبی با اشاره به دیدار اخیر خود با مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بیان داشت: معظم له در دیدار با کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که بنده نیز افتخار حضور در این دیدار را داشتم غرور و انفعال را دو رکن اساسی و مورد نیاز برای پرهیز مدیران برشمرد و گفت: اگر مدیر نظام مقدس جمهوری اسلامی دچار این دو ویژگی شود دیگر امیدی به پیشرفت و آبادانی کشور نیست لذا باید مسئولان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان این موضوع را مورد توجه جدی خود قرار دهند.
مهارت‌آموزی یکی از نیاز‌های اولویت‌دار جامعه است
فردین وکیلی سرپرست اداره کل آموزش فنی حرفه‌ای استان کردستان هم در این دیدار گفت: مهارت‌آموزی یکی از نیاز‌های اولویت‌دار و ضروری جامعه است.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال و توسعه آموزش‌های مهارتی مورد توجه جدی فنی و حرفه‌ای است.
سرپرست اداره کل آموزش فنی حرفه‌ای استان کردستان اظهار کرد: در این راستا باید مهارت آموزی در جامعه به شیوه خاصی دنبال شود.
وکیلی افزود: نیروی انسانی ماهر می‌تواند نقش تاثیرگذاری در روند تولید جامعه داشته باشد.
وی افزود: برخورداری از دانش، مهارت و آشنایی با فناوری و تکنولوژی روز از مولفه‌های نیروی انسانی توانمند است.
سرپرست اداره کل آموزش فنی حرفه‌ای استان کردستان از نیروی انسانی به عنوان سرمایه بسیار ارزشمند نام برد و گفت: سازمان آموزش فنی حرفه‌ای می‌تواند این توانایی‌ها را در افراد ایجاد کند.
وی با بیان اینکه نیروی انسانی بزرگ‌ترین منبعی است که هر سازمانی بعهده دارد گفت: فنی و حرفه‌ای با ارایه آموزش‌های مهارتی به نیروی انسانی می‌تواند نقش مهمی در تولید نیروی ماهر و خلاق در جامعه ایفا کند.
وی با اشاره به اینکه اداره کل فنی و حرفه‌ای را یکی از نهاد‌هایی است که در راستای توسعه اشتغال و توسعه اقتصادی فعالیت می‌کند گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین نام‌گذاری شده است آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای تحقق شعار سال برنامه‌ها و فعالیت ها‌ی خود را دنبال می‌کند.
سرپرست اداره کل آموزش فنی حرفه‌ای استان کردستان بر نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی در جامعه تاکید کرد و گفت: این اداره کل می‌تواند نقش مهمی در اشتغال و توسعه اقتصادی جامعه داشته باشد.
ارائه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای به ۱۸ هزار نفر در کردستان
وکیلی تاکید کرد: سالانه ۱۸ هزار نفر در کردستان آموزش‌های مهارتی را در بخش‌های دولتی و خصوصی فرا می‌گیرند.
وی مقوله آموزش و کسب مهارت را یکی از برنامه‌های مهم فنی و حرفه‌ای برشمرد و افزود: در این راستا آموزش در روستا‌ها، زندان‌ها و آموزش به سربازان در پادگان‌ها و آموزش به روحانیون از برنامه‌های این اداره کل است.
در پایان وی اظهار کرد: مراکز آموزشی در جوار دانشگاه بمنظور ارتقای شایستگی دانشگاه‌ها راه‌اندازی شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار