جمشید ویسی:
سرپرست شعب بانک کشاورزی استان کردستان گفت : رسالت و وظیفه ذاتی بانک کشاورزی تامین مالی بخش کشاورزی، حمایت از سرمایه گذاری و تولید در طرح‌های مرتبط با غذا، امنیت غذایی و همچنین ارتقای کیفیت صنعت غذایی کشور می‌باشد، همچنین بانک کشاورزی یک بانک کاملا دولتی است که ازبودجه عمومی دولت استفاده نمی‌کند.
کد خبر: ۱۰۴۰۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱ 22 April 2022
به گزارش تابناک کردستان، جمشید ویسی سرپرست شعب بانک کشاورزی استان کردستان اظهار داشت: بانک کشاورزی یک بانک تخصصی توسعه است که با بیش از ۱۷۴۰ شعبه بزرگترین شبکه ارائه خدمات از نظر جغرافیایی، خدمات یکسان و استاندارد را در اقصی نقاط کشور به عموم مردم عزیز و نجیب ایران ارائه می‌نماید.

جمشید ویسی ادامه داد: رسالت و وظیفه ذاتی بانک کشاورزی تامین مالی بخش کشاورزی، حمایت از سرمایه گذاری و تولید در طرح‌های مرتبط با غذا، امنیت غذایی و همچنین ارتقای کیفیت صنعت غذایی کشور می‌باشد، همچنین بانک کشاورزی یک بانک کاملا دولتی است که ازبودجه عمومی دولت استفاده نمی‌کند، اما بانک کشاورزی با اتکا به سرمایه خود و منابع مردمی که حاصل اعتماد مردم به بانک می‌باشد نقش بسیار برجسته‌ای در حمایت از تولید، توسعه ظرفیت‌های تولیدی، ایجاد اشتغال، و در نهایت توسعه متوازن و پایدار داشته و دارد.

سرپرست شعب بانک کشاورزی استان کردستان خاطرنشان کرد: استان کردستان با مساحت ۲۹۱۳۷ معادل ۷/۱ % مساحت کل کشور به دلیل مزیت‌هایی همچون: آب و هوای مناسب، خاک حاصلخیز و منابع آبی، پوشش‌های جنگلی، داشتن ۲۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، معادن فراوان، دارای پتانسیل‌های خوبی برای توسعه در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی می‌باشد.
وی اضافه کرد: اقتصاد استان کردستان وابسته به حوضه کشاورزی و در واعق شاهرگ حیاتی استان اقتصاد کشاورزی است و فعالیت‌های بخش صنعت و خدمات نیز وابسته به بخش کشاورزی می‌باشد، همچنین در استان کردستان ۷۱۸ هزار هکتار اراضی وجود دارد که متاسفانه فقط ۱۳% آن (۹۵ هزار هکتار) آبی و ۸۷% اراضی استان (۶۲۳ هزار هکتار) هنوز به صورت دیم کشت می‌شود که تفسیر این آمار: زحمت زیاد فعالین حوزه کشاورزی و بهره وری پایین

جمشید ویسی سرپرست شعب بانک کشاورزی استان کردستان عنوان کرد: ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان قابلیت تبدیل به کشت آبی را دارد و این در حالی است به جهت وجود ۵ حوزه مهم آبریز کشور دراستان از جمله: قزل اوزن، زرینه رود، سیروان، زاب و کرخه نقش بسیار مهمی در تامین آب کشور را دارد.
وی ادامه داد: این مهم (تبدیل کشت اراضی دیم به آبی) پتانسیل خوبی برای ایجاد اشتغال و نیازمند توجه جدی دولت و مسئولین می‌باشد هر چند در حال حاضر ۹۶ هزار هکتار از اراضی دیم استان در شرف تبدیل شدن به کشت آبی است.

ویسی افزود: استان کردستان در بخش زراعت با تولید ۲۱۳۰ تن گندم و ۱۱۷۰ تن حبوبات نقش بسیار مهمی در اقتصاد استان جایگاه نسبتا خوبی در کشور برخورداد می‌باشد.
جمشید ویسی در ادامه گفت: استان علیرغم برتری در تولید محصولاتی همجون:
۱-رتبه اول گندم دیم در کشور
۲-رتبه دوم گندم آبی در کشور
۳-رتبه اول توت فرنگی
۴-رتبه دوم در تولید انگور دیم
۵-رتبه سوم در تولید نحود
۶-رتبه سوم در تولید سیب زمینی
۷-رتبه هفتم در تولید گردو.
اما در بهره وری رتبه بسیار پایینی دارد و این موضوع یعنی خام فروشی در استان –یعنی عدم وجود صنایع تبدیلی در داخل استان کردستان.






سرپرست شعب بانک کشاورزی استان کردستان گفت: بانک کشاورزی استان کردستان با ۳۸ شعبه و ۱ باجه در تمامی شهر‌ها و بخش‌های استان مشغول ارائه سرویس و خدمت به مردم عزیز و نجیب استان می‌باشد که در مقایسه با سایر بانک‌ها از پراکندگی جغرافیایی بیشتری برخورداراست.

ویسی در خصوص فعالیت‌های پرداخت تسهیلات بانک کشاورزی استان کردستان خاطر نشان کرد: شعب بانک کشاورزی استان کردستان تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۱۸۲۵ میلیارد ریال را درقالب ۲۷۷۰۰ فقره تسهیلات پرداخت کرده اند که معادل ۸۷ % این حجم از تسهیلات در زیر بخش‌های کشاورزی سرمایه گذاری شده است، همچنین ساخت مدرسه ۶ کلاسه در روستا موسک مریوان به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از جمله این اقدامات بوده است.



جمشید ویسی بیان کرد: در بخش مساعدت به کشاورزان و تولید کنندگان بخش کشاورزی اقدامتی از جمله؛
۱- شعب بانک کشاورزی در استان کردستان تا پایان سال ۱۴۰۰ در راستای کمک به بدهکاران و کشاورزان زیان دیده از محل اعتبارات بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه که از تاریخ ۱/۷/۹۶ لغایت ۳۰/۱۲/۱۳۹۹ دارای بدهی سررسیده بوده و با تائید کارگروه خسارت شهرستان مبلغ ۹۲۳ میلیارد ریال را به تعداد ۱۱۸۹۰ نفر مورد بخشودگی. ۹۵% جذب شده.
۲-در سال ۱۴۰۰ و از ابتدای اسفند ماه با تصویب هیات دولت و ابلاغ قانون بخشودگی سود و جرائم بدهکاران بخش کشاورزی توسط بانگ مرکزی شعب بانک در اقصی نقاط استان مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال به ۴۳۵۰ نفر از بدهکاران پرداخت و با احتساب بخشودگی‌های قبلی ۱۶۳۳ میلیارد ریال به تولید کنندگان و فعالان بخش کشاورزی پرداخت شده است.

۲-از محل بند ز تبصره دو قانون بودجه ۱۴۰۰ که مبلغ ۵۶۰ میلیون ریال از تسهیلات بدهکاران مشکل دار که سررسید بدهی آن‌ها از ۱/۱/۱۳۹۴ تا امروز می‌باشد شامل دامداری ها، مرغداری‌ها، عشایر، صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی را به تعداد ۹۰ نفر مورد بخشودگی قرار داده است.
۳-قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشور:
کلیه واحد‌های تولیدی که از سال ۱۳۹۷ دارای مانده بدهی سررسیده بوده و تا الان مانده تسویه نشده باشد در صورت تسویه نقدی توسط بدهکار سود مرکب احتمالی (تمدیدی‌های سنوات گذشته) و همچنین وجه التزام مورد بخشودگی قرار می‌گیرد؛ که عملکرد بانک در این زمینه ۱۰ مورد به مبلغ ۳ میلیارد ریال بوده است.
سرپرست شعب بانک کشاورزی استان کردستان افزود: در بخش پرداخت غرامت به کشاورزان و سایر بهره برداران خسارت دیده بخش کشاورزی نیز صورتحساب غرامت مربوط به ۸۵ هزار و ۷۱۴ نفر از بیمه گذاران خسارت دیده به مبلغ یک هزار و ۲۷۶ میلیارد ریال مربوط به سال زراعی ۱۴۰۰-۹۹ در سامانه جامع بیمه کشاورزی ثبت وتا پایان اسفند ماه ۱۴۰۰- ۱۰۰ %مبلغ تایید شده به حساب خسارت دیدگان واریز شده است.

جمشید ویسی سرپرست شعب بانک کشاورزی استان کردستان در پایان اظهار داشت: درپایان امید است با عنایات حضرت حق این خدمات ارزنده بانک کشاورزی به مردم سرافراز کردستان همچنان تداوم داشته و با حمایت‌های بیش از پیش شما هموطنان محترم و تلاش همه جانبه و بدون وقفه کلیه کارکنان ساعی و خستگی ناپذیر مدیریت و شعب بانک کشاورزی شاهد توسعه و آبادانی هرچه بیشتر استان باشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار