رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:
پیمان اسکندری گفت: تفاهم نامه همکاری چهار جانبه بین دانشگاه کردستان، سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی امضاء شد.
کد خبر: ۱۰۴۱۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰ 27 April 2022

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان پیمان اسکندری اظهار کرد: این تفاهم نامه به منظور توسعه همکاری‌ها و همگرایی هرچه بیشتر بخش‌های تحقیقات و اجرا، هدفدار نمودن پژوهش‌ها و مطالعات تقاضا محور بین چهار بخش تاثیر گذار در توسعه کشاورزی امضاء شد.
وی افزود: ورود تکنولوژی‌ها و فناوری‌های جدید، افزایش بهره وری و بکارگیری ظرفیت‌های موجود برای حل مسائل و مشکلات بخش کشاورزی و منابع طبیعی از دیگر اهداف مهم این تفاهم نامه است.
اسکندری تصریح کرد: مدت زمان این تفاهم نامه ۵ سال است و در ۹ ماده وظایف طرفین این تفاهم نامه تشریح شده است.
وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه پنج گروه تخصصی شامل ۱ -آب و خاک ۲ -دام، طیور و آبزیان ۳ -تولیدات زراعی-باغی و مکانیزاسیون ۴ -صنایع تبدیلی – تکمیلی و توسعه بازار و ۵ -منابع طبیعی برای تدوین و اجرای سیاست‌های توسعه‌ای در بخش کشاورزی و منابع طبیعی تشکیل شده است.
وی اذعان کرد: مهمترین اهداف این تفاهم نامه، تعیین اولویت‌های تحقیقاتی سالانه و بلند مدت استان، تعریف و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی، همکاری و مشارکت در انجام پروژه‌های مطالعاتی و پژوهشی و برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت به منظور ارتقاء توان علمی کارشناسان و بهره برداران است.
گفتنی است این تفاهم نامه بین دانشگاه کردستان به نمایندگی دکتر رحمت صادقی، سازمان جهاد کشاورزی به نمایندگی دکتر پیمان اسکندری، اداره کل منایع طبیعی و آبخیزداری استان به نمایندگی مهندس سعدی نقشبندی و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی به نمایندگی دکترمحمد حسین سدری به امضاء رسیده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار