در دهه سوم ماه مبارک رمضان برگزار شد:
حجت الاسلام و المسلمین حسینی ضمن حضور در مساجد امام حسین (ع) محله «غفور» و صلاح الدین ایوبی محله «حاجی آباد» سنندج که از مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار سنندج می‌باشند، از نزدیک با مردم این محله‌ها دیدار کرد و به مشکلات حقوقی و قضایی آنان رسیدگی و دستورات لازم را صادر نمود.
کد خبر: ۱۰۴۱۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷ 28 April 2022

به گزارش تابناک کردستان، رئیس کل دادگستری استان کردستان در معیت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاون توسعه حل اختلاف و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در بیستمین روز از ماه مبارک رمضان و در آستانه اذان مغرب در مسجد جامع محله «فرجه» سنندج حضور پیدا کرد و ضمن اقامه نماز با مردم این محله‌ها، طی سخنانی اظهار داشت: در دوران مدیریت جدید قوه قضاییه و دوره تحول و تعالی قوه قضاییه سیاست ملاقات‌های مردمی با جدیت پیگیری شده و مسئولین قضایی کشور ضمن حضور در میان مردم از نزدیک با مشکلات آن‌ها آشنا می‌شوند.
حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: حضور مسئولین در میان مردم آثار و برکات گرانبهایی دارد و سبب کاهش فاصله میان مردم و حکومت شده و گره‌های زیادی از مشکلات مردم را باز خواهد کرد.
رئیس کل دادگستری استان کردستان بر توسعه صلح و سازش و اصلاح ذات البین در میان مردم تاکید کرد و افزود: استفاده از ظرفیت والای روحانیت و همچنین ریش سفیدان و متنفذان سبب می‌شود تا اختلافات به دستگاه قضایی کشیده نشود و به صلح و سازش منجر شود.
وی به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام در خصوص مبحث قضاوت اشاره کرد و افزود: حضرت محمد مصطفی (ص) می‌فرماید: «من پیامبر هم در مقام قضاوت صرفا بر اساس بَیِنَه، شهود و قسم بین شما قضاوت می‌کنم»، لذا قضات دادسرا‌ها و محاکم نیز صرفا می‌توانند بر طبق دلایل، مدارک، اسناد و محتویات پرونده اقدام به صدور رای نمایند.
رئیس کل دادگستری استان افزود: در این راستا ضروری است تا مردم ضمن آگاهی از قوانین و مقررات در مراودات مالی و غیرمالی و فعالیت‌های اجتماعی حتما با افراد آگاه به قوانین مشورت نموده و ضمنا از اعتماد بیجا به افراد خودداری نموده تا حقوق شان تضییع نشده و حداقل بتوانند با طرح دعوی به حقوق قانونی خود برسند.
در ادامه، مسئولین عالی دستگاه قضایی استان به درخواست‌های مردمی رسیدگی نموده و دستورات لازم را صادر کردند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار