شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان و استانداری کردستان تفاهم نامه سرمایه گذاری در تکمیل زنجیره ارزش سنگ آهن از اکتشاف و استخراج تا فرآوری کامل مواد معدنی امضا کردند .
کد خبر: ۱۰۴۱۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴ 28 April 2022
به گزارش تابناک کردستان، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در مراسم تفاهم نامه سرمایه گذاری در تکمیل زنجیره ارزش سنگ آهن از اکتشاف تا استخراج تا فرآوری کامل مواد معدنی اظهار داشت: ما برای رشد و اعتلای استان در همه حوزه‌ها به ویژه عرصه اقتصاد و رفع معضل بیکاری و اشتغال، همچنین سهم بیشتر استان در تولید ناخالص داخلی در واقع نیازمند یک اقدامات موثر است.

اسماعیل زارعی کوشا بیان کرد: در کنار سرمایه گذاری‌ها و اشتغالی که در دامنه بخش‌های مختلف اقتصادی مانند بخش کشاورزی و بخش خدمات و صنعت و معدن نیازمند سرمایه گذاری‌های کلان هستیم که بتوانیم یه عنوان اقدامات پیشران و حرکت آفرین زمینه‌های جهش را در استان فراهم کنیم.

استاندار کردستان عنوان کرد: امروز خوشبختانه با نگاه مثبتی که مدیر عامل ذوب آهن اصفهان داشتند و پیرو جلسات متعدد و مذاکرات متعدد صورت گرفته بود، این تفاهم نامه بین استان و ذوب آهن اصفهان به عنوان یکی از مجموعه‌های بسیار بزرگ کشور در عرصه تولید دارد

زارعی کوشا ادامه داد : داشتن ۲۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، وجود مرز‌های رسمی سیرانبند بانه و باشماق مریوان، منطقه ویژه اقتصادی بانه و منطقه آزاد بانه –مریوان از مهمترین مزیت‌های این استان به ویژه در حوزه سرمایه گذاری است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۸ نوع ماده معدنی در این استان شناسایی شده است، گفت: امروز شرایط سرمایه گذاری در این استان با توجه به امنیت پایدار در آن برقرار شده است.

استاندار کردستان یادآور شد: با توجه به ذخایر سنگ آهن در این استان و سرمایه گذاری شرکت ذوب آهن اصفهان در استخراج و فرآوری این ماده معدنی با ارزش گام بزرگی در صنعتی شدن استان برداشته می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار