مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با تاکید بر رفع موانع در صنایع خرد و کوچک، افزود: حمایت از صنایع خرد در نهایت منجر به ایجاد اشتغال پایدار در جامعه می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۲۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸ 01 May 2022

به گزارش تابناک کردستان، مهدی مه تاباتی مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه بیت‌المقدس استان کردستان در جمع خبرنگاران استان کردستان و در حاشیه بازدید از واحد تولیدی آریسا پخش نیکنام با اشاره به اینکه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۱ را «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری فرمودند، گفت: مقام معظم رهبری همواره به عنوان دیده‌بان آگاه انقلاب اسلامی با بینش دقیق نسبت به افق آینده کشور که توسعه، پیشرفت و آبادانی را برای آن به همراه دارد بر موضوع مهم «تولید ملی» تاکید داشته‌اند.
وی افزود: شعار سال چراغ راهی برای حرکت در مسیر تعالی، رونق وپیشرفت ایران اسلامی است و استان کردستان با بهره مندی از توانمندی‌هاو پتانسیل‌های متعدد می‌تواند در مسیر تحقق شعار سال بسیار نقش آفرین باشد.
مه تاباتی با تاکید براینکه هدف سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان کردستان کمک به نهضت جهش تولید در بخش صنعت و معدن است، اظهار داشت: در همین راستا مانع زدایی و رفع مشکلات موجود در واحد‌های راکد و نیمه فعال جهت بازگرداندن آنان به چرخه تولید یکی از وظایف ارگان‌های مربوطه می‌باشد که سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت المقدس استان کردستان در این راستا اقدامات شایانی انجام داده است.
وی با تاکید بر اینکه رفع موانع پیش روی صنایع کوچک و متوسط زمینه نقش آفرینی آن‌ها در نظام اقتصادی کشور را فراهم می‌کند افزود: در همه کشور‌های توسعه یافته تولیدی‌های خُرد از اهمیت بالایی برخور دارند، زیرا صنایع کوچک با سرمایه اندک شکل گرفته و اشتغال پایدار را ایجاد می‌کنند و به عنوان مکمل صنایع تولیدی بزرگ فعالیت دارند.
مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان کردستان افزود: یکی از همین واحد‌های خرد و کوچک در سطح شهرستان سنندج واحد تولیدی لوازم آرایشی بهداشتی آریسا پخش نیکنام است که بعد از یکسال از آغاز بکار توانسته در عرصه استانی و ملی موفق عمل کند.
ناصح نیکنام مسئول واحد تولیدی آریسا پخش نیکنام نیز در ادامه گفت: در این واحد تولیدی چندین روغن گیاهی از جمله روغن‌های زیتون، بادام، پارافین، نارگیل، اوکالیپتوس و آرگان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.
وی به تولید محصول کوکتل نیز در این واحد اشاره کرد و افزود: کوکتل اشکال کوچک دست سازی هستند که از مواد کاملا گیاهی حاوی روغن و رنگ‌های خوراکی مجاز ساخته شده اند که هنگام قرار گرفتن درون آب می‌جوشند و مواد معطر زیادی را پراکنده می‌کنند.
نیکنام با تاکید بر اینکه این کوکتل‌ها ضد باکتری و قارچ است، افزود: رطوبت رسانی پوست، درمان ترک کف پا، لایه برداری پوست، درمان عارضه‌های پوستی تنها بخشی از مزایای استفاده از کوکتل‌ها محسوب می‌شود.
وی اظهار داشت: این واحد تولیدی اولین واحد تولید و بسته بندی روغن‌های گیاهی در استان و همچنین اولین واحد دارای مجوز سیب سلامت کوکتل در کشور است.
نیکنام افزود: خوشبختانه با حمایت‌های سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه بیت‌المقدس استان کردستان سوله‌ای در شهرک صنعتی سرنجیانه در حال راه اندازی است که با اتمام آن، تعداد افراد مشغول بکار در این واحد از ۶ نفر به ۳۵ نفر افزایش خواهد یافت.
مسئول واحد تولیدی آریسا پخش نیکنام بیان کرد: محصولات تولید شده در این واحد علاوه بر تامین نیاز استان به کشور‌های عراق و سوریه نیز صادر می‌شود.
وی در پایان اظهار داشت: به طور میانگین روزانه ۸ تا ۹ هزار عدد انواع روغن گیاهی و ۴ هزار کوکتل در این واحد تولید و وارد بازار مصرف می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار