شورای اسلامی شهر به عنوان نهادی که از نیمه دوم دهه هفتاد در سپهر سیاسی کشور جای گرفت و اختیارت گسترده‌ای که در زمینه‌های اجتماعی، آموزشی، پرورشی، فرهنگی و ... به آن تفویض شد، سعی بر آن بود که خلا تأثیرگذاری جمهور مردم در اداره امور محلی جبران شود و بازوی فکری و نظارتی بر امور شهرداری‌ها باشد.
کد خبر: ۱۰۴۲۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۵ 04 May 2022

به گزارش تابناک کردستان، اعضای فعلی شورا که خرداد ماه سال گذشته به عنوان کاندیدا خود را در معرض رای مردم قرار داده بودند و با شعار‌های پرطمطراق و بلند پروازانه و گا‌ها توسل به شیوه‌های نامرسوم و به دور از اخلاق که از حوصله این نوشتار خارج است و مخاطبان تابناک کاملا به آن آگاهند توانستند آرای لازم را کسب کرده و به پارلمان محلی شهر تاریخی و فرهنگی سنندج راه پیدا کنند.
قریب به هشت ماه از آغاز بکار دوره جدید شورای شهر گذشته و مردم کماکان چشم انتظار تحقق وعده‌های اعضای شورا می‌باشند.
شاید بتوان مهمترین ضعف این نهاد در دوره‌های متوالی را عدم وجود برنامه جامع برای توسعه شهر دانست که در این دوره به وضوح مشاهده میشود، امری که بیش از هر چیز ناشی از عدم تخصص نمایندگان مردم بر امور مربوط به شهرسازی باشد، علاوه بر تحصیل در رشته‌های غیر مرتبط و جهل بر امور اداره شهر عزیزان مسئول عموما خود را غنی از توجه به نظر دلسوزان و متخصصان و دانش آموخته‌های حوزه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی و اجتماعی می‌بینند و در یکسال اخیر حتی حاضر نشده اند جلسه‌ای را با خیل عظیم تحصیلکردگان سنندجی داشته باشند بلکه پوششی باشد بر نقاط ضعف متعدد آنها.
تصمیم گیری پشت در‌های بسته، عدم شفافیت و ضعف مفرط در اطلاع رسانی در روزگاری که هر کدام از اعضا به راحتی می‌توانند از طریق فضای مجازی جزییات عملکرد فردی و جمعی را اطلاع رسانی کنند بسیار ابهام برانگیز است. آیا در نهان خانه شورای شهر تصمیماتی گرفته می‌شود که در صورت آگاهی مردم موجب ریزش آرای دوره‌های بعدی آقایان میشود؟ اگر غیر ازینست چرا نباید کسانی که حضور خود در آن جایگاه را مدیون آن‌ها هستید را نامحرم دانسته و نیازی به توضیح اقدامتتان به آن‌ها نمی‌بینید؟ شاید هم اصولا اقدامی انجام نمی‌شود تا اطلاع رسانی صورت گیرد.
در حالی که مقامات عالی رتبه کشور از جمله مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور مکرراً بر حضور مسئولان در میان مردم و مشاهده حضوری مشکلات تاکید می‌کنند، اما شهری که در مشکلات عمرانی غرق شده است چهره اعضای پارلمان محلی را بعد از پوستر‌های انتخاباتی در جایی ندیده اند.
با نگاهی به قانون شورا‌ها متوجه گستره اختیارات شورا میشویم، اعضای محترم شورا توضیح دهند در جهت تحقق آن‌ها چه کار‌هایی انجام داده اند؟ در جهت جذب سرمایه و توسعه اماکن تفریحی در دوره جدید کدام اقدام صورت گرفته است؟ مصایبی که نواحی منفصل شهری که به آن دچارند قراراست الی الابد باقی بماند یا بالاخره مصوبات جدی را برای رفع آن‌ها شاهد میباشیم؟ برنامه‌ای برای استفاده از ظرفیت‌های عظیم فرهنگی سنندج وجود دارد یا کماکان باید شاهد مانور دادن بر روی عنوان اطلاقی یونسکو (شهر خلاق موسیقی) باشیم؟
از شورای شهر انتظار میرود بدون فوت وقت نسبت به جبران نقاط ضعف موجود اقدام کرده و مردم را در جریان جزییات اقدامات قرار دهند، در غیر این صورت سال ۱۴۰۴ شاهد رای عدم اعتماد مردم خواهند بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار