یوسف نوری:
وزیر آموزش و پرورش در سفر به کردستان گفت: امسال هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان بودجه برای  تغذیه رایگان اختصاص داده شده است که از اول مهر ماه بین دانش آموزان توضیع میشود.
کد خبر: ۱۰۴۳۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲ 05 May 2022
به گزارش خبرنگار تابناک کردستان، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش روز پنجشنبه وارد استان کردستان شد، وی سپس با حضور در گلزار شهدای بهشت محمدی سنندج و اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
در نشست صمیمی که وزیر محترم آموزش و پرورش با جمعی از فرهنگیان داشت، هاشم ناظمی جلال مدیر کل آموزش و پرورش کردستان ضمن خیر مقدم اضهار داشت:
استان کردستان دارای ۵۸ شهید فرهنگی و ۴۸۶ شهید دانش آموز است.
وی افزود: آموزش و پرورش استان کردستان در قالب ۱۶ منطقه آموزشی و با ۲۳ هزار و ۷۱۱ نفر فرهنگی، جمعیتی معادل ۳۲۷ هزار و ۲۵۰ نفر دانش‌آموز را در ۴ هزار و ۲۱۱ آموزشگاه و ۱۵ هزار و ۵۹۸کلاس درس تحت پوشش قرار داده است.
ناظمی جلال خاطر نشان کرد:تعداد دانش‌آموزان شهری ۲۵۲ هزار و ۴۳۴ نفر حدود ۷۷ درصد از جمعیت دانش‌آموزان شهری است و ۷۴ هزار و ۷۱۶ نفر حدود ۲۳ درصد دانش‌آموزان روستایی تشکیل می‌دهند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از روستا‌های استان صعب‌العبور هستند با این حال نرخ پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی  ۹۸ درصد و در مقطع متوسطه ۹۳ درصد است.
ناظمی‌جلال اعلام کرد: در دوران کرونا فرهنگیان همگام با آموزش و پرورش و سایر ارگان‌ها در خرید تبلت و اینترنت برای دانش آموزان همراهی و کمک کردند.
وی همچنین افزود: همه معلمان و دانش‌آموزان استان کردستان با ظرفیت ۱۰۰ درصد در روز ۱۴ فروردین سرکلاس‌های درس حاضر شدند.
وی خاطر نشان کرد:حدود هزار و ۹۳۴ نفر از فرهنگیان در مراحل اول ارزیابی معلمان شرکت کرده که یک هزار و ۱۰۲ نفر وارد مرحله منطقه‌ای و ۱۱۰ نفر هم به مرحله استانی رسیدند.
یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: به دلیل کمبود نیرو ۳۴ هزار ۸۱۳ نفر امروز و فردا در قالب آزمون استخدانی شرکت کرده اند.
وی افزود: امسال هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان بودجه برای  تغذیه رایگان اختصاص داده شده است که از اول مهر ماه بین دانش آموزان توضیع میشود.
وی ادامه داد: دوره‌های تکمیلی و ترمیمی برای دانش آموزان دوره ابتدایی که برای جبران کردن کمبود‌های آموزشی ناشی از کرونا و آموزش‌های مجازی، در ستاد کرونا رقمی تصویب شد و از تیر ماه امسال آغاز میشود.
وی با بیان اینکه طرح رتبه‌بندی در هیات دولت در دستور کار قرار دارد اعلام کرد: تاکنون و در گذشته هر چقدر راجع به رتبه‌بندی و استخدام صحبت شده بود، فقط در حد حرف بود و کار اساسی صورت نگرفته امادر این دولت به طور جدی در حال پیگیری و اجرای آن است.
وی خاطر نشان کرد: تاکنون تکلیف ۲۰ هزار نفر از معلمان حق‌التدریسی، شرکتی و نهضتی مشخص شده و ۱۲ هزار نفر دیگر نیز مانده است که باید تعیین تکلیف شوند.
وزیر آموزش و پرورش یادآور شد که: آیین نامه طرح رتبه‌بندی تدوین و آماده شده است و دولت در زمان مناسب آن را اجرایی خواهد کرد، ضمن اینکه امتیاز آن از ۳۱ شهریور سال ۱۴۰۰ شامل حال معلمان میشود و هفته آینده نیز در کمیسیون دولت بررسی می‌شود.
در پایان این مراسم تعدادی از نمایندگان فرهنگیان، به بیان خواسته‌ها، مشکلات و دغدغه‌هایی همچون: سریعتر شدن طرح رتبه بندی، لطمه واردن شدن به جایگاه معلم از جمله مواردی بود که فرهنگیان به آن اشاره کردند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار