امروزه صنعت گردشگری نقش کلیدی و مهم در رونق اقتصادی مناطق مختلف جهان دارد و به همین دلیل هر روز مقاصد گردشگری در سراسر دنیا بیشتر می‌شود و هر کس هر چیزی که دارد برای ارائه به گردشگران آماده می‌کند.
کد خبر: ۱۰۴۳۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰ 08 May 2022

به گزارش تابناک کردستان، به زبان ساده، گردشگر از این نظر مورد اهمیت است که از جای دیگری می‌آید. با خودش پول می‌آورد و خرج می‌کند! بیشتر گردشگران به دنیال مکان‌هایی هستند که به قولی بکر و دست نخورده باشد. در واقع جایی که تا به حال پا به آن نگذاشته اند. چنین جایی می‌تواند برای سال‌های سال مقصد یک گردشگر باشد.
مردم در مناطق هدف گردشگری، هر آنچه جذاب باشد را به گردشگر ارائه می‌دهند. در جایی فرهنگ و آداب و رسوم و تاریخ و طبیعت می‌تواند برای گردشگر جذاب باشد و در جای دیگری تولیدات و محصولات.
در واقع می‌توان گفت موارد قابل ارائه فروشنده به مشتری در صنعت گردشگری، می‌تواند کمترین سرمایه را درگیر کند. یعنی مردم در منطقه گردشگری می‌توانند از هر آنچه که در توان دارند برای درآمدزایی استفاده کنند. از طرفی نیز امروزه با پیشرفت تکنولوژی و به تبع آن گسترش ارتباطات، ارائه ظرفیت‌های گردشگری از مکانی به مکان دورتر، آسان شده است.
کردستان نیز با توجه به آداب و رسوم و فرهنگ غنی و طبیعت بکر و دست نخورده، می‌تواند مقصد میلیون‌ها گردشگر از ایران و سراسر جهان باشد. کردستان به قدری در این حوزه طرفیت دارد که می‌تواند برای مردم پایتخت و شهر‌های دیگر، مقصد آخر هفته‌ها و تعطیلات باشد.
اما متاسفانه کردستان در طول سال‌های گذشته در رقابت با دیگر مناطق، عقب مانده است. یعنی شهر‌های استان کردستان در مقایسه با دیگر شهرها، مقصد گردشگری و جز مناطق پر مسافر و شلوغ نبوده اند. این موضوع را می‌توانید با یک جستجوی ساده متوجه شوید.
اما دلیل این عقب ماندگی با وجود ظرفیت‌های بی نظیر چه بوده است؟
بی شک نگاه مسولین در هر منطقه‌ای عامل اصلی پیشرفت و یا عقب ماندگی ست. در واقع اگر مدیری که اختیارات، امکانات و زمان دارد و نخواهد آن را صرف محدوده مدیریتی خود کند و اصلا ظرفیت‌ها را درک نکند، قطعا در طول مسولیتی که دارد، نمی‌تواند سبب پیشرفت و موفقیت باشد.
اما آنچه در دوره جدید مدیریتی استان در حال اتفاق افتادن است، می‌تواند مسیر این صنعت پولساز و مهم را هموار کند.
استاندار جوان کردستان از همان ابتدا نگاه ویژه‌ای به گردشگری استان داشته است. چون هم ظرفیت‌های استان را خوب می‌شناسد و هم به صنعت گردشگری تسلط دارد و این تسلط و درک موضوع، همان چیزی است که یک مدیر باید داشته باشد.
امسال اقامت مسافران در استان کردستان ۱۱ برابر سال‌های گذشته بود. حضور استاندار در آئین جهانی نوروز در باغ هنر تهران، برگزاری جشن نوروز در فضای روباز ورزشگاه و سالن ۶ هزار نفری ۲۲ گولان سنندج و تاکیدات گردشگری استاندار در جلسات با مدیران استان، فضای تبلیغاتی ویژه‌ای را برای استان به وجود آورد به طوری که تمام رسانه‌های معتبر و پربازدید کشور به رویداد‌های استان کردستان پرداختند.
افزایش سفر به استان کردستان در سال جدید، نتیجه درک زارعی کوشای جوان از این صنعت پولساز و شناخت ظرفیت‌های استان است. از طرفی هم نشان داد علم کافی برای پیش بردن صنعت گردشگری را دارد، زیرا توانست با برگزاری و حضور در چند مراسم محلی، به رسانه‌های رسمی و سراسری خوراک دهد. یعنی به دو مبحث اصلی در حوزه گردشگری (تبلیغات و برند سازی) اشراف کافی دارد.

حمید حقیقی
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار