در روز‌های اخیر طرح بزرگی اقتصادی دولت که شامل، حذف ارز ترجیحی، پرداخت مستقیم یارانه‌های پنهان به مردم و در مراحل بعدی ارائه کالابرگ کالا‌های اساسی در کانون توجهات بوده و بسیاری از کارشناسان امر نظرات خود را در این زمینه به رشته‌ی تحریر درآورده اند.
کد خبر: ۱۰۴۳۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۰ 10 May 2022

به گزارش تابناک کردستان، با توجه به تجربه ناخوشایند مردم از جراحی‌های اقتصادی دولت‌های قبل، که با بوجود آوردن تورم‌های سنگین و افزایش شکاف طبقاتی طبقات فرودست را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرد طبیعی است که در این آغاز راه شاهد انتقادات کارشناسان و نگرانی‌های مردم بابت این امر باشیم.
اما نکته‌ای که باید بدان توجه کرد و باعث امیدواری می‌شود تفاوت ماهوی سیاستها، منش و کابینه‌ی دولت فعلی با دول سابق می‌باشد.
خمودگی، پیری و وادادگی دولت قبل در مقابل غرب موجب معطل ماندن بسیاری از پروژه‌های عمرانی و اقتصادی شده بود و طرح‌هایی نیز که اجرایی میشد به دلیل تفکرات لیبرالی اعضای اقتصادی دولت نه تنها به بهبود وضعیت معیشتی طبقات آسیب پذیر کمکی نمی‌کرد بلکه روز به روز بر شاهد وسیع شدن گسل موجود بودیم.
دولت آیت الله رییسی با بکارگیری نیرو‌های مخلص انقلابی و مردمی که توصیه‌های مقام معظم رهبری آیت الله خامنه‌ای را نصب العین خود قرار داده اند از همان روز‌های نخستین آغاز بکار با انقلابی که در زمینه واکسیناسیون عمومی انجام دادند بارقه‌های امید را در دل اقشار مختلف مردم را زنده کردند، موفقیت در زمینه‌ی افزایش فروش نفت، وصول مطالبات خارجی و کنترل نرخ ارز از دیگر وعده‌های صادقی بود که دولت از انجام آن سربلند بیرون آمد.
نگاهی به کارنامه‌ی موفق و پربار رییس جمهور محبوب در مسیولیت‌های مختلف قضایی و اجرایی دلیلی دیگر برای امیدوار بودن به برنامه‌های قوه مجریه میباشد، زدودن چهره‌ی فقر از حاشیه‌های شهر مقدس مشهد در ایام تولیت آستان قدس رضوی، برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی و عوامل اخلال در بازار در دوره کوتاه تصدی ریاست قوه قضاییه تنها قطره‌ای از کارنامه درخشان ایشان می‌باشد.
تشکیل تیم اقتصادی دولت از افرادی که مواضع و مکتوبات علمی آن‌ها در گذشته و حال نشان از دغدغه ایشان جهت ریشه کن کردن فقر، کاهش تورم و افزایش تولید میباشد نشان از عزم جدی دولت در بهبود شاخص‌های اقتصادی می‌باشد.
دولتی که معیشت مردم به را به مذاکره با غرب گره نزده و مدیران آن شبانه روز از نزدیک پیگیر مشکلات مختلف مردم و دستور به مدیران مربوطه برای رفع آن می‌باشد شایسته اعتماد عمومی میباشد.
همانطور که ریاست محترم جمهور در گفتگوی امشب بر لزوم همکاری دولت و مردم برای پیشبرد پروژه‌ها اشاره کردند امیدوارم با این همدلی که از مرداد ماه سال گذشته شکل گرفته شاهد عبور از بحران‌هایی که تحریم‌های ظالمانه و ناکارآمدی دولتمردان سابق به ملت تحمیل کرده اند باشیم
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار