معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: جهاد تبیین یک اصل مهمی است که نهاد بسیج و از همه مهمتر قشر فرهیخته دانشجویی باید تبیین کنند.
کد خبر: ۱۰۴۴۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲ 12 May 2022


به گزارش تابناک کردستان، مراسم مهدی رمضان پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان در نشست روشنگری و تبیینی با موضوع برنامه‌های اقتصادی دولت سیزدهم و اجرای طرح تغییر شیوه تخصیص ارز ترجیحی بیان کرد:  جهاد تبیین یک اصل مهمی است که نهاد بسیج و از همه مهمتر قشر فرهیخته دانشجویی باید تبیین کنند.
وی با بیان اینکه دشمنان ما در دو مقوله فرهنگ و اقتصاد سرمایه گذاری جدی کرده اند افزود: دشمنان نظام جمهوری اسلامی با عملیات‌های متراکم و متعدد در حوضه‌های اقتصادی سعی در نا امید کردن مردم به نظام و نا کارآمدن نظام مجهوری اسلامی را دارند.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب بیش از یک دهه تمرکز جدی بر اقتصاد و تقویت ساختار درونی اقتصاد داشته‌اند که شعار‌های سال مبیّن این موضوع است.
رمضانی افزود: فقر و اعتقاد ملازم همدیگر هستند و دشمنان نظام میخواهند با کمک فقر و از دست دادن اعتقاد مردم به نظام سعی در سست کردن پایه‌های انقلاب داشته باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان خاطر نشان کرد: هدفمندی یارانه‌ها که از دولت‌های قبلی شروع شده بود در دولت ۱۱ و ۱۲  تقریبا متوقف شد، ولی در دولت آقای رئیسی با ریسک تقریبا بزرگ، ولی کارشناسی شده که اصل اصلاح نظام قیمت‌ها و مردمی سازی یارانه‌ها را در مجلس تصویب شده و دولت مجری این طرح است.
وی تاکید کرد: رویکرد دولت سیزدهم رویکرد انقلابی است و منافع شخصی و جریانی ارجحیت دارد و مساله اصلی در اجرای طرح اصلاح نظام قیمت‌ها و مردمی سازی یارانه این است که باید مدیریت کرد تا افزایش منطقی قیمت چهار کالای اساسی که قرار است افزایش یابد باعث افزایش قیمت دیگر کالا‌ها نشود.
وی در اخر اضافه کرد: در این میان انتظار از بسیج دانشجویی بصورت کلی این است که منطقی‌تر عمل کنند و عمارگونه توجیه بکنند و با این بصیرت که این طرح کارشناسی شده و برای مردم آگاهی سازی کرده و زمینه اجرای مطلوب این طرح را فراهم کند.
در اخر مراسم علی قاسمی معاون وزیر جهاد کشاورزی در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان بسیجی خاطر نشان کرد: با سرمایه گذاری مطلوب در بخش کشاورزی و شیلات میتوان استان کردستان را به سمت سرمایه گذاری  سوق داد.


علی قاسمی عنوان کرد: انتظار ما از اصلاح  الگوی مصرف در نان و برنج زیاد‌تر هست و میتوان آن را اصلاح کرد این اصلاح میتوان به طور غیر مستقیم به اقتصاد کمک کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار