مدیر پایگاه میراث جهانی هورامان گفت: با توجه به استقبال گسترده پژوهشگران از همایش بین‌المللی " هورامان؛ ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار "، مهلت ارسال چکیده مقالات با نظر شورای سیاستگذاری و دبیر علمی همایش تا تاریخ ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ تمدید شد.
کد خبر: ۱۰۴۵۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱ 16 May 2022
به گزارش تابناک کردستان، پویا طالب نیا در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: همایش بین‌المللی هورامان؛ ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار» رویدادی بسیار حائز اهمیت و استراتژیک از نظر فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است.
وی افزود: خوشبختانه برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری باشکوه همایش صورت گرفته و با هماهنگی و پیگیری فراوانی که تاکنون توسط دست‌اندرکاران همایش انجام شده امیدواریم رویدادی ماندگار و بی‌نظیر را رقم بزنیم که توجه ایرانیان و نیز کشور‌های جهان به سمت هورامان جلب شود.
طالب نیا گفت: از اولویت‌های این همایش توجه به ابعاد مختلف فرهنگی هورامان از قبیل مواریث فرهنگی ملموس و ناملموس است تا ضمن تلاش برای تقویت ابعاد آن، زمینه شناسایی بیش از پیش ابعاد مختلف فرهنگ غنی هورامان از دیدگاه پژوهشگران حوزه‌های مختلف فراهم و دستیابی به توسعه پایدار منطقه تسهیل شود.
مدیر پایگاه میراث جهانی هورامان ارائه و انتشار آخرین مستندات و یافته‌های علمی با رویکرد منظر جهانی هورامان، تحکیم وحدت ملی و تعمیق همبستگی فرهنگی و اجتماعی، تعمیق نگاه دانش‌بنیان و جامعه‌محور در مطالعه مواریث فرهنگی در سطوح ملی و محلی، تدوین گزارش کار در حوزه پژوهش برای ارائه به یونسکو، شناخت جوامع محلی برای همراهی در توسعه منطقه و ایجاد امنیت پایدار و تشکیل شبکه پژوهشگران هورامان شناس و برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست‌های مستمر را از جمله اهداف این همایش برشمرد.
طالب نیا شناخت ظرفیت‌های موجود در منظر جهانی هورامان و تدوین بسته‌های توسعه‌ای و سرمایه گذاری، بررسی جوانب فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ثبت جهانی هورامان، تهیه دستور کار عملیاتی برای نهاد‌های متولی در حوزه آینده هورامان، فراهم ساختن زمینه‌ای جهت بروز، رشد مستمر و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در میان اساتید، دانشجویان و فرهیختگان دانشگاهی، تشویق پژوهشگران و متخصصان و ایجاد فضای مناسب جهت ارائه نتایج پژوهش‌های آنان و چاپ و نشر دستاورد‌های همایش را از دیگر اهداف عنوان کرد.
مدیر پایگاه جهانی هورامان گفت: با توجه به گستردگی میراث جهانی هورامان در استان‌های کردستان و کرمانشاه، در این همایش به این مهم توجه ویژه‌ای خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار