مدیر پایگاه میراث جهانی هورامان/اورامانات گفت: لوح ثبت جهانی هورامان با حضور قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۵۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵ 19 May 2022

به گزارش تابناک کردستان، پویا طالب نیا در گفتگو با خبرنگاران گفت: به مناسبت هفته میراث فرهنگی و در قالب ویژه برنامه‌ای از لوح ثبت میراث جهانی هورامان/اورامانات با حضور قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استانداران کردستان و کرمانشاه، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، نخبگان و جمعی از مدیران کشوری رونمایی می‌شود.
وی افزود: هورامان به عنوان وسیع‌ترین میراث ثبت جهانی شده جمهوری اسلامی ایران، بیست و ششمین اثر ثبت شده در یونسکو است که در استان‌های کردستان و کرمانشاه واقع است.
طالب نیا با بیان اینکه این برنامه روز یکشنبه اول خرداد ماه در کاخ گلستان، برگزار خواهد شد، گفت: این رویداد می‌تواند سرآغازی برای ایجاد نگاهی ملی و توسعه بخش برای میراث جهانی هورامان/اورامانات باشد.
مدیر پایگاه جهانی هورامان اظهار داشت: هورامان/ اورامانات در چهل و چهارمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو به اتفاق آرا از لحاظ فرهنگ غنی و همزیستی انسان با طبیعت در طول تاریخ ثبت جهانی شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار