استاندار کردستان عصر پنجشنبه در دیدار با مسئولان و تشکل‌های بسیج دانشجویی استان کردستان حضور یافت.
کد خبر: ۱۰۴۵۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۷ 19 May 2022

به گزارش تابناک کردستان، در این نشست احمدی رئیس سازمان بسیج دانشجویی اظهار داشت: بسیج دانشجویی استان متشکل از ۱۶ بسیج دانشجویی در سطح دانشگاه‌های استان کردستان است و ۸ رده بسیج دانشجویی در مرکز استان مستقر هستند.  
وی افزود: ستاد تخصصی ما در استان که تحت عنوان بسیج دانشجویی است ۱۰ معاونت ماموریتی و تخصصی در خودش دارد که هر کدام از این‌ها به عنوان سر شبکه ایفای نقش میکنند. از جمله رشد و کادر سازی، فرهنگ سازی، عملیات جهادی، گفتمان سازی و مطالبه گری، پژوهش و فناوری، طرح و برنامه ریزی، تشکیل امور دانشگاه‌ها، برسی و تحلیل، فضای مجازی در رده متناظر خودشان ایفای نقش میکنند.
وی با بیان اینکه ۴۳ هزار دانشجوی بسیجی در استان قرار دارد افزود: بیش از ۸ هزار نفر از دانشجو‌ها سازماندهی شده است.
وی ادامه داد: در سال جاری  ما مبتنی بر طرح اعتلای بسیج دانشجویی حرکت خواهیم کرد و طبق چشم انداز تعیین شده در این راه قدم میگذاریم.
در ادامه این نشست مسئولان تشکل‌های بسیج دانشجویی خواستار ایجاد اشتغال پایدار، ایجاد تالار منطقه‌ای بورس، توجه به راه‌های و جاد‌ها، لزوم تسهیل ازدواج جوانان، ضعف برنامه‌های صدا و سیمای مرکز کردستان در زمینه کار‌های فرهنگی، از مواردی بود که در این جلسه به آن اشاره کردند.
زارعی کوشا استاندار کردستان در این نشست اظهار داشت: با وجود ظرفیت‌های فراوان و موهبت‌های خدادادی، به دلایل مختلف از جمله بی توجهی در زمان طاغوت، وقوع جنگ تحمیلی و ناامنی، محرومیت در استان شکل گرفته است و باید با تلاش جهادی برای رفع آن تلاش کرد.
وی افزود: پارسال بر اثر حوادث جاده‌ای، ۳۷۰ نفر جان خود را در استان از دست دادند که جای تاسف است و نیازمند اصلاح جاده‌ها و زیر ساخت‌ها هستیم.
وی ادامه داد: روزانه چند صد دستگاه کامیون از مرز باشماق تردد میکنند و وارد شهر مریوان می‌شود که هر کدام می‌تواند  فاجعه ایجاد کند و باید برای آن چاره اندیشی کرد که این مسأله در حال پیگیری است.
استاندار کردستان با بیان اینکه مشکلاتی در حوزه آب وجود دارد، افزود: پارسال در بازه ۲ ماهه آخر سال،   هزار میلیارد ریال به پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج تخصیص یافت که رقم بزرگی بود.
زارعی کوشا خاطر نشان کرد:  افتخار دولت سیزدهم در راس نظام و دولت، زاویه ندارد و گفتمان دوگانه بر کشور حاکم نیست، توسعه در استان‌ها نیز بهتر محقق خواهد شد.
وی در بحث انتصابات در دستگاه‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: در استان کردستان از لحاظ تربیت کادر مدیریتی ضعیف عمل شده است و در این حوزه دارای مشکل هستیم، بنابراین باید از نسل جوان بهره ببریم.
استاندار کردستان تاکید کرد: ما در کردستان شیعه و سنی نداریم و مظهر برادری هستیم و ملاک ما برای انتخاب مدیران شایستگی آن‌ها است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار