فردین وکیلی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان از آغاز ثبت نام بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت در استان خبرداد.
کد خبر: ۱۰۴۸۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰ 01 June 2022
به گزارش تابناک کردستان ثبت نام بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت (مقدماتی مسابقات جهانی مهارت لیون فرانسه ۲۰۲۴) همزمان با سراسر کشور در استان کردستان آغاز شده است.
فردین وکیلی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با اعلام این خبر افزود: مسابقات ملی مهارت همه ساله با هدف ارتقای فرهنگ مهارت آموزی، معرفی ظرفیت‌های آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، ایجاد بستر مناسب برای ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای کشور تا سطح مهارت‌های جهانی، شناسایی نقاط ضعف و برنامه ریزی برای رفع چالش‌های آموزش فنی و حرفه ای، فراهم ساختن فرصت مناسب جهت رقابت سالم بین جوانان کشور، کشف استعداد‌های حرفه‌ای جوانان، شکوفایی مهارت‌ها و انگیزش در جوانان برگزار می‌شود.
وی افزود: شرایط سنی شرکت در این مسابقات ملی مهارت را حداکثر ۲۱ سال دانست و بیان کرد: البته رشته‌های امنیت سایبری، پردازش ابری، مکاترونیک، فناوری آب، سرویس و نگهداری هواپیما که فاقد شرایط سنی است و این فرصت مناسبی برای علاقمندان به این رشته‌ها جهت شرکت در مسابقات است.
وکیلی گفت: ثبت نام متقاضیان مسابقات ملی مهارت از ۱۷ اردیبهشت آغاز و تا  ۱۷ تیرماه سال جاری ادامه خواهد داشت، افزود: علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت http://worldskills.ir به صورت آنلاین و یا با مراجعه به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌ها ثبت نام کنند.
وی بیان کرد: متقاضیان شرکت در این مسابقات باید یکی از مدارک، گواهینامه مهارت سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور در رشته‌های مرتبط، دیپلم کاردانش یا فنی وحرفه‌ای در رشته‌های مرتبط، فارغ التحصیلان دانشگاه فنی وحرفه‌ای و دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی به غیر از رشته‌های امنیت سایبری- پردازش ابری، توسعه نرم افزار‌های موبایل، راهکار‌های نرم افزار برای تجارت، مدیریت سیستم‌های تحت شبکه و طراحی و توسعه وب، را دارا باشند.
در پایان خاطرنشان کرد: علاقمندانی که قصد شرکت در مسابقات را دارند، اما تاکنون موفق به دریافت گواهینامه بین المللی سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور نشده اند می‌توانند با مراجعه به سایت advari-irantvto-ir   ثبت نام و پس از کسب نمره قبولی در آزمون‌های کتبی و عملی گواهینامه مهارت خود را دریافت کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار