برگزاری همایش نسیم مهر و مجمع عمومی سالانه انجمن‌های حمایتی گزاری همایش نسیم مهر و مجمع عمومی سالانه انجمن‌های حمایت.
کد خبر: ۱۰۴۸۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۳ 02 June 2022
به گزارش تابناک کردستان، در اجرای دعوت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همزمان بایازدهم خرداد ماه روز ولادت حضرت معصومه سلام الله علی‌ها و روز دختر، همایش نسیم مهر و مجمع عمومی سالانه انجمن حمایتزندانیان سنندج با حضور معتمدین و خیرین شهر، مدیران کل و رؤسای دستگاه‌های اداری و اجرایی استان، با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی ریاست کل دادگستری استان در محل سالن جلسات اداره کل زندان‌های استان با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی و با عرض خیر مقدم توسط ریاست هیئت مدیره انجمن برگزار گردید.



فتحی مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استانبا ارائه گزارش از عملکرد انجمن‌های حمایت استان عنوان نمود: اعضای هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان سنندج طی یکسال تلاش، خدمات و عملکرد بسیار ارزنده و مؤثری در حوزه خدمات رسانی به خانواده‌های نیازمند داشتند. گرفتاری‌های خانواده زندانی بسیار است هم مشکلات معیشتی دارند و هم انگ خانواده زندانی بودن را دارند لذا نیازمند حمایت بیشتر شما دلسوزان هستند.




جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و ریاست هیئت مدیره انجمناز زحمات زانیار مدیرعامل انجمن در خصوص اقدامات صورتگرفته تشکر کرد و بیان نمود: تغییر و تحول بسیار خوبی در انجمن ایجاد شده که آنرا قدردان زحمات مدیرعامل انجمن هستیم، سمت و سوی انجمن به سمت حمایت از خانواده زندانیان است. هر شخصی به هر علت که محبوس می‌شود سه رابطه تحت شعاع قرار می‌گیرد.

۱_ رابطه‌ی فرد زندانی با خانواده مثل متارکه، طلاق، فرو پاشی خانواده که اصلی‌ترین عامل این موضوع و به عبارتی ۷۰% مسائل معیشتی است

۲_ رابطه زندانی و سایر اعضای خانواده: روابط احساسی آن‌ها تحت شعاع قرار می‌گیرد. بررسی‌های آسیب شناسی نشان می‌دهد که بعد از آزادی زندانیان، پذیرش سرپرست خانواده در خیلی از موارد دچار تزلزل شده است.

سومین مورد رابطه زندانی با جامعه است. با محبوس شدن سرپرست خانواده، روابط تحت شعاع قرار می‌گیرد. جامعه یک دید منفی نسبت به خانواده زندانی دارد که بازخورد آن در خانواده دیده می‌شود مثل ترک تحصیل، افت تحصیلی، استرس و ...



انجمن می‌خواهد که این سه جبهه را تحت حمایت و بررسی قرار دهد. طبق توصیه‌های دینی قرار نیست بار گناه کسی متوجه دیگران شود، اما در جامعه ما آثار منفی آن را میبینیم اینکه زندگی دیگر افراد خانواده دچار تغییرات می‌شوند؛ بنابراین خیزش و حرکتی که انجمن با مدیرعاملی آقای زانیار داشته تأکید داریم که اصلی‌ترین نیاز‌های معیشتی فراهم شود و کمک رسانی صورت گیرد.



تغییر نگاه‌های جامعه نسبت به خانواده زندانی:یکی از برنامه‌های مداوم و همیشگی انجمن سرکشی از خانواده‌های زندانیان است که نیاز‌های روحی و عاطفی خانواده زندانی را برطرف نماید.



حجت الاسلام حسینی ریاست کل دادگستری استانضمن تبریک دهه کرامت و ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) بیان نمود: فردی در اثر یک معامله و یا غفلت مرتکب گناه منجر به محبوس شدن وی در زندان می‌شود، اما در این میان خانواده او گناهی ندارند و ما به عنوان مسئول باید درصدد برطرف کردن مشکلات این خانواده‌ها باشیم که اگر برای این خانواده‌ها قدمی بر نداریم در قیامت دچار یوم الحسرت به خاطر کاری که می‌توانستیم انجام دهیم و انجام ندادیم می‌شویم. ایشان با اشاره به سند تحول دستگاه قضا که یکی از اهداف آن کاهش تعداد زندانیان و حمایت از خانواده آنهاست افزود: ایجاد منابع مالی پایداربرای حمایت از زندانیان یکی از بخش‌های این سند است.


عبدالملکی مدیرکل سازمان صدا و سیما استانبا بیان اینکه سالانه بودجه‌ای جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وقوع جرم به استان‌ها تعلق دارد که باید نظارت لازم بر توزیع آن صورت گیرد. سیمای استان به عنوان یک رسانه فرهنگ ساز می‌تواند با تهیه برنامه‌های غنی و پربار در جهت جلوگیری از وقوع جرم نقش ایفا کند، از آمادگی شبکه استانی برای تهیه برنامه در رابطه با کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با مشارکت ادارات و ارگان‌های مربوطه خبر داد.


رشیدی پور معاونت توسعه مدیریت استانداری استانعنوان نمود: ما شاهد عملکرد انجمن حمایت زندانیان در شهرستان‌ها و مرکز استان هستیم، اما در کل توان مالی انجمن بسیار زیاد نیست، طبق گفته‌های آقای عبدالملکی در حوزه اجتماعی اعتبارات خوبی به استان داده می‌شود که می‌توان آن را به سمتی سوق داد که انجمن‌ها در حاشیه شهر‌ها بیشترین فعالیت را انجام دهند. بنده در نظر دارم این موضوع را با جناب آقای استاندار درمیان بگذارم که در زمینه اعتبارات و کمک به این خانواده‌ها کار‌های لازم صورت بگیرد.


زانیار مدیرعامل انجمن با ارائه گزارشی از عملکرد یک ساله ۱۴۰۰ و مشروح اقدامات و خدمات حمایتی صورت گرفته در این انجمن، تحمل جرم را یک محکومیت شخصی دانست و بیان کرد خانواده فرد زندانی در نبود سرپرست با مشکلات عدیده‌ای مواجه است که لازم است برای کاهش این آسیب‌ها بهزیستی، کمیته امداد، آموزش و پرورش، فنی و حرفه‌ای و سایر ارگان‌ها مسئولیت مدنی خود را به انجام برسانند.





امینی بازرس مجمع عمومی انجمن در سال مالی ۱۴۰۰ ضمن تشکر و قدردانی از اعضاء انجمن و مددکاران بیان نمود: گزارش صورت‌های مالی که مطابق قوانین ثبت و طی چهل و هشت برگه تهیه گردیده مورد بررسی قرار گرفت و مورد تأیید است.






در پایان جلسه از میان پنج نفر کاندیدای سمت بازرس مجمع عمومی، آقایان ۱_فرهاد امینی رئیس دفتر دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ۲_حسین رسولی سرپرست سازمان بهزیستی استان با کسب حداکثر آراء بعنوان بازرسان مجمع برای سال مالی ۱۴۰۱ انتخاب و برگزیده شدند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار