بعد از بیانات مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کیبر نظام مقدس جمهوری اسلامی جریان‌های انقلابی تحلیل خودشان از این سخنرانی باشکوه انجام دادند که برای امت اسلامی مایه افتخار و مباهات است که چنین سخنرانی باعث وحدت و انسجام جریان‌های انقلابی در جامعه میشود.
کد خبر: ۱۰۴۸۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹ 05 June 2022
به گزارش تابناک کردستان، همچنان که ما در بیانیه سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی رحمت الله علیه به این نکته اشاره کردیم که روح حضرت امام همیشه در کالبد زمان زنده است و دلیل آن حق بودن حضرت امام در جهان هستی الهی است که خداوند بزرگ در قرآن کردیم به مسئله خیر و شر و یا حق و باطل اشاره می‌کند و حق را همانند آب تعریف می‌کند که همیشه جاری و زنده است و همین جریان آب کف را شکل می‌دهد.

منظور قرآن کردیم اینست که کف یا همان فرقه باطل از خودش شخصیت مستقل از آب یا جبهه حق ندارد و اگر وجود و هستی دارد صرفا بخاطر جبهه حق است، ولی نکته مهم اینجاست که هستی فرقه باطل یا کف موقتی است و آنچه باقی خواهد ماند جریان آب یا جبهه حق است.

این مقدمه را این بابت عرض کردیم که تا زنده بودن حضرت امام در سخنان و بیانات مقام معظم رهبری نشان دهیم و مهم‌ترین جنبه سخنرانی روز گذشته همین زنده روح حضرت امام خمینی بود که شور و شقوق بی نظیری را در جامعه و نیرو‌های انقلابی ایجاد کرده است و دل و قلب ما را به روز‌های انقلاب برد و حتی نسل‌های دهه دهشتاد که حضرت امام را زیارت نکرده بودند با سخنرانی مقام معظم رهبری شخصیت حضرت امام برای آن‌ها تجلی شد و این نشانه ارتباط قلبی بین امت و ولایت است که قید زمان و مکان نمی‌شناسد بلکه قلب انسان را هدف قرار خواهد داد و انسان همه حقایق نظام الهی را از این طریق درک خواهند کرد.

اما نکته بعدی در مورد مسئله دشمن شناسی و بصیرت مقام معظم رهبری است که انصافا هر بار که ایشان سخنرانی می‌کند حقایق و واقعیت‌ها موجود را با زبان ساده بیان می‌کند که چشم و گوش جامعه را باز خواهد کرد و در سال‌های گذشته از این گونه سخنرانی تجربه‌های زیادی داریم، ولی متاسفانه دولت‌ها وقت کمتر به آن‌ها توجه می‌کردند و امروز نتیجه این بی توجهی را در جامعه احساس و مشاهده می‌کنیم.

به عنوان نمونه ایشان بر روی بی اعتمادی به غرب و آمریکا جنایتکار تاکید می‌کردند، ولی دولت گذشته کل سرمایه‌های جامعه اعم اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را در روابط با غرب خلاصه کرده بود و بعد از ۸ سال رییس جمهور وقت فهمیده بود که آمریکا بی اعتماد است و امت انقلابی و اسلامی ایران باید به داشتن چنین ولایت بی نظیری افتخار کنند؛ چرا که نسبت به آینده و مسائل روز آگاهی فوق بشری دارد.

اما نکته دیگر در این سخنرانی توجه به مشکلات مردم و تاکید و مطالبه گری از مسئولان و مدیران ارشد نظام مقدس جمهوری اسلامی است که بار دیگر نشان داد که دل و قلب مقام معظم رهبری برای رفع مشکلات جامعه می‌تیپد که تفاوت مهم ایشان با مابقیه رهبران جهان دارد.

رهبران دیگر کشور‌ها صرفا به منافع سیاسی و حفظ جایگاه خودشان فکر می‌کنند و کوچکترین توجهی به مردم و جامعه ندارند و علت اصلی این گونه رفتار در ولایت غیر الهی است. کسی که خدا و پیامبر اسلام و اولیا و انبیا الهی در قلب و درونش نفوذ نکرده باشد دست به هر کار غیر انسانی می‌زند، ولی اگر در قلب و دل او یاد خداوند بزرگ باشد مسلما در همه زمینه‌ها و همه لحظه‌های زندگی شخصی و غیر شخصی به فکر جامعه و مردم خواهند بود و حضرت امام و مقام معظم رهبری از این گونه رهبران الهی هستند که هیچ وقت مشکلات و مسائل جامعه را فراموش نکردند و حتی از مسئولان عالی کشور مطالبه گری می‌کنند که این نکته بسیار مهم است که باید به آن افتخار کرد.

اما نکته دیگر در سخنرانی دیروز توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی بود که ایشان بار دیگر انسان شناسی دین اسلام را برای جامعه تشریح کردند و علت اصلی دشمنی جنایتکاران و دنیای غرب را با نظام اسلامی به خوبی روشن و شفاف کردند.

امروز در دنیای غرب یک ترس در قلب سیاستمداران نفوذ کرده است که آن گسترش منطق انسان شناسی عالی دین اسلام در غرب است که باعث یک انقلاب در فرهنگ غلط آن‌ها خواهد شد و شرکت‌ها و سازمان فرهنگی آن‌ها را تعطیل می‌کند؛ چرا که این فرهنگ اسلامی انسان را بیدار می‌کند و جایگاه واقعی و شرافت انسانی و الهی را به جامعه انسان می‌دهد و نگرانی سیاستمداران غربی از اینجا نشات می‌گیرد که اگر چنین اتقاقی در غرب رخ دهد یک شکست مالی در مسائل فرهنگی رخ خواهد داد.
امروز در غرب شرکت‌ها و کمپانی‌های فرهنگی که فرهنگ ابتذال را در سطح جهان تبلیغ می‌کند و از این طریق درآمد زیادی را کسب می‌کنند و اگر در غرب انقلاب اسلامی در جنبه فرهنگی و انسان شناسی رخ دهد مسلما این شرکت‌ها مشتری‌های خودش را از دست خواهد کرد و ورشکست میشود که برای دنیای غرب و سیاستمداران یک ترس همیشگی ایجاد کرده است و چاره این کار را مخالفت و دشمنی با نظام مقدس جمهوری دانستند که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری دشمنان با نیرنگ و دروغ می‌پردازند که جامعه غرب از محتوا و ماهیت واقعی فرهنگ اسلامی بی خبر باشد.

اما در پایان حزب همت استان فرهنگی کردستان مجددا سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی رحمت الله علیه تسلیت عرض می‌کند و انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان، ولی امر مسلیمن جهان به امت اسلامی تبریک عرض می‌کند و با ولایت فقیه میثاق و عهد خواهیم بست که طبق فرمایشان مقام معظم رهبری در جهت سربلندی نظام مقدس جمهوری گام برداریم و همانند ایشان قلب و دل ما همیشه به یاد خداوند و پیامبر اسلام باشد و از آرمان‌های الهی حضرت امام خمینی رحمت الله علیه و مقام معظم رهبری و شهدای انقلاب اسلامی دفاع کنیم.
با تشکر

مهندس فرزاد مرادی؛ دیبرکل حزب همت در استان فرهنگی کردستان، مسئول کمیته مطالبه گری حزب همت در سطح کشور
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار