(بخش دوم)
اکنون آقای منتظری عنوان قائم مقام رهبری را یدک میکشید، حتی بخشی از اختیارات از جمله در مورد عزل و نصب امام جماعات بصورت غیر رسمی به ایشان تفویض شده بود، علاوه بر این در تصمیم گیری‌های بسیار مهم کشور در دهه پر تلاطم شصت طرف مشورت قرار میگرفت.
کد خبر: ۱۰۴۹۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱ 07 June 2022
به گزارش تابناک کردستان، در سال‌های پایانی عمر پر برکت حضرت امام (ره) تحرکات مشکوک در بیت آقای منتظری بصورت مشخص شخص مهدی هاشمی موجب نگرانی دلسوزان ایشان و دوستداران انقلاب شده بود، در ادامه مهدی هاشمی به دلیل اقدامات خرابکارانه‌ای که داشت اعدام شد و ازین پس زاویەی آقای منتظری با آرا امام و اهداف انقلاب نمایانتر شد که توضیح کامل آن از حوصله بحث خارج است.
مواضع غیر قابل باور ایشان در سال‌های ۶۶-۶۷از جمله مخالفت با برخورد قاطع با ایادی و مزدوران داخلی منافقین باعث دلسردی همگان بود.
بالاخره در فروردین ۶۸ کاسه صبر امام امت لبریز شد و در نامەای تاریخی کە باید نصب العین همه کارگزاران فعلی نیز باشد آقای منتظری را از قائم مقامی رهبری عزل کردند.
پس از رحلت حضرت امام اعضای مجلس خبرگان رهبری در اقدامی مهورانه و مدبرانه حضرت آیت الله خامنەای که آن زمان بر مسند ریاست جنهوری بودند را به عنوان جانشین بنیانگذار انقلاب انتخاب کردند، از نکات جالب آن جلسه مخالفت صریح حضرت آقا با تصمیم اکثریت مطلق مجلس خبرگان و تلاش برای منصرف کردن آنان است که نشان از فروتنی و تواضع فردی است که بعد‌ها مشخص شد حضرت امام (ره) چند مرتبه بر شایستگی ایشان برای رهبری جامعه اسلامی تاکید کرده بودند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار