پیمان اسکندری:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: شفافیت کامل در جهاد کشاورزی استان وجود دارد و ۱۳۲ میلیارد تومان تسهیلات به مرغداران و دامداران در طول یک هفته در سطح استان پرداخت شده است.
کد خبر: ۱۰۵۰۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۳ 12 June 2022
شفافیت کامل در جهاد کشاورزی استان کردستان وجود دارد


به گزارش تابناک کردستان، پیمان اسکندری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته جهاد کشاورزی در کردستان، اظهار داشت: بخش کشاورزی یکی از محور‌های اصلی توسعه در کردستان بخش کشاورزی است و در حال حاضر ۱۳۰ هزار نفر بهره‌بردار در این بخش فعالیت می‌کنند.

اسکندری ادامه داد: ۳۰ درصد از اشتغال استان کردستان مربوط به بخش کشاورزی است در حالیکه میانگین کشوری آن ۲۶ درصد است.

اسکندری بیان کرد: شفافیت کامل در جهاد کشاورزی استان وجود دارد و ۱۳۲ میلیارد تومان تسهیلات به مرغداران و دامداران در طول یک هفته در سطح استان پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: تا زمانی که کشاورزی قراردادی و اقتصادی نشود نمی‌توان کشاورز را وادار به کشت مدنظر جهاد کرد در صورتی که می‌طلبد به این سمت حرکت کنیم.

همچنین اسکندری خاطر نشان کرد:الگوی کشت در کشاورزی با کار علمی قابل تحقق است و رصد اطلاعات بخش کشاورزی از دیگر اولویت‌های جهاد کشاورزی است که متاسفانه اطلاعات کاملی در این زمینه وجود نداشت؛ به دلیل اینکه آمار واقعی از میزان تولید در استان نداشتیم سیاست‌های اتخاذ شده بخش کشاورزی مقطعی بوده است.

وی عنوان کرد: تولید محصول باید براساس برنامه و یک پایه و اساس علمی و برنامه‌ریزی درست جلو برود و این در گروی داشتن بانک اطلاعاتی دقیق است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در کل کشور ۴ درصد از اراضی کشاورزی دارای سند مالکیت هستند و نبود سند موجب ایجاد مشکلات زیادی برای اراضی ملی در کردستان شده است.

وی تصریح کرد: صدور سند و صدور پروانه کسب برای کشاورزان دو موضوع مهمی است که مالکیت آن‌ها را تایید می‌کند و این موضوع از سال گذشته در کردستان شروع شده و امسال نیز با قدرت دنبال می‌شود.


وی در ادامه میانگین کشوری اراضی آبی کشاورزی را ۴۷ درصد اعلام کرد و گفت: این رقم در کردستان ۱۲ درصد است.



رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه این استان ظرفیت تولید ۵ میلیون تن محصولات کشاورزی دارد، گفت: در حال حاضر بیش از ۲ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود و برای رسیدن این عدد به ۵ میلیون تن برنامه‌ریزی شده است.

وی اضافه کرد: ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دیم استان کردستان در سفر رییس جمهور تبدیل به آبی می‌شود که این مهم می‌تواند تحول خوبی را در تولید داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: برنامه دولت در کردستان، تبدیل ۹۶ هزار هکتار اراضی دیم به آبی، احداث ۵۰ هزار هکتار باغات و افزایش ۱۳ هزار تن گوشت در استان است.

وی گفت: کردستان با تولید ۹۵ هزار تن گوشت مرغ، در منطقه شمال‌غرب استان اول و در کل کشور جایگاه هشتم دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از فعالیت ۷۵۲ واحد مرغداری با تولید ۹۰ میلیون قطعه مرغ در سطح استان خبر داد و گفت: برنامه جهاد کشاورزی، ایجاد و رونق زنجیره‌های تولید از جمله در موضوغ مرغ است.

وی اضافه کرد: در سال‌جاری ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه با رشد ۴ درصدی نسبت به سال گذشته در استان جوجه ریزی صورت گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: سالانه بیش از ۳۳ هزار تن گوشت قرمز در استان کردستان تولید می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار