معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان:
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان در جلسه با مصلحین و حکمین قرآنی استان اظهار کرد: قضات محترم می توانند از ظرفیت و توانمندی مصلحین و حکمین قرآنی فعال در راستای ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های دعاوی خانواده به عنوان داور موضوع مواد 27 و 28 قانون حمایت خانواده استفاده نمایند.
کد خبر: ۱۰۵۰۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۵ 13 June 2022

به گزارش تابناک کردستان، رضا اعظمی با اشاره به آیه 35 سوره مبارکه نساء که می‌فرماید: «(شما ای حاکمان شرع، یا ای خردمندان قوم) اگر از اختلاف و کشمکش میان آن دو (زن و شوهر) بیم داشتید، پس حکمی از خانواده مرد و حکمی از خانواده زن برانگیزید، که اگر قصد اصلاح داشته باشند خداوند میان آن دو، سازگاری ایجاد می‌کند که همانا خداوند دانا و آگاه است»، اظهار کرد: بهتر است عده‌ای از بزرگان خانواده‌ها در زمان بروز اختلافات و مناقشات خانوادگی و قبل از هرگونه درگیری و مراجعه به دادگاه نسبت به حل و فصل مشکل میانجی‌گری نمایند.

اعظمی با اشاره به جایگاه بسیار مهم خانواده در دین مبین اسلام و اهمیت این نهاد به عنوان پایه و اساس جامعه، افزود: دستیابی به جامعه‌ای سالم و دارای قابلیت پیشرفت، منوط به تحکیم بنیان خانواده در آن جامعه است. 

وی با اشاره به اینکه دین اسلام مبتنی بر صلح و سازش و زندگی مسالمت‌آمیز است و قرآن و روایات و سیره عملی معصومین (ع) بر صلح و سازش تاکید دارند، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت و توانمندی مصلحین و حکمین قرآنی می‌تواند در زمینه اختلافات بین زوجین راهگشا باشد.

اعظمی هدف اصلی برنامه اجرای الگوی مصلحین و حکمین قرآنی را پیشگیری از تشدید اختلافات زوجین با مداخله بهنگام توسط مصلحین و حکمین قرآنی، پیش از مراجعه به دادگاه و در نتیجه کاهش مراجعه زوجین به محاکم خانواده برای طلاق، عنوان کرد. 

وی مشارکت مصلحین در ایجاد صلح و سازش حداکثری بین زوجین در صورت مراجعه به دادگاه و ارجاع آنها به داوری توسط قضات محترم را از اهداف فرعی این برنامه ذکر کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار