یکی از ویژگی‌های مهم در عرصه مدیریتی احساس مسئولیت و تعهد نسبت به جامعه و مردم است که امروز به عنوان عامل مهم در موفقیت و رفع مشکلات جامعه می‌دانند.
کد خبر: ۱۰۵۰۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷ 15 June 2022
بیانیه تشکر و قدردانی حزب همت استان کردستان از احساس تعهد جناب آقای دکتر محسن فتحی
به گزارش تابناک کردستان، اصولا برای انتخاب مدیران به ملاک‌های مختلف از جمله داشتن تخصص، آگاهی نسبت به مسائل جامعه، داشتن برنامه و بومی بودن توجه می‌کنند و هیچ کس منکر این ملاک‌ها نیست و برای مدیریت مسلما لازم و ضروری است.

بدون شک یک مدیر بدون داشتن تخصص و آگاهی نسبت به مسائل مختلف نمیتواند به جامعه خدمت کنند و یا مشکلات و مسائل مردم را رفع کند و این مسئله هم از لحاظ علمی اثبات شده است و هم از لحاظ تاریخی و تجربی.

از لحاظ علمی این مسئله به این صورت اثبات شده است که انسان وقتی می‌تواند کاری یا عملی را انجام دهد که نسبت به آگاهی داشته باشد و بتواند موضوع مورد بحث را به خوبی آنالیز و تحلیل کنند و برای اینکار نیاز به شناخت و آگاهی و یا همان تخصص داشتن است.

اما از لحاظ تاریخی هم این مسئله اثبات شده است و ما در دوره‌های تاریخی مشاهده کردیم که افراد ناتوان از لحاظ تخصص و آگاهی نتوانستند که به سمت جلو و رفع مشکلات جامعه حرکت کنند و علت آن نداشتن تخصص و شناخت علمی نسبت به مسائل اجتماعی بود؛ بنابراین تخصص داشتن و اگاهی نسبت به مسائل از ملاک و شرایط لازم برای انتخاب مدیران است و هیچ کس منکر این حقیقت نیست.

اما در کنار ملاک تخصص و آگاهی ما برای انتخاب مدیران ملاک‌ها دیگری را نیاز داریم؛ چرا که صرفا تخصص داشتن کافی به نظر نمی‌رسد و باید ملاک‌های دیگری را در کنار تخصص قرار دهیم تا بتوانیم مسئله حرکت و یا رفع مشکلات جامعه را تدوین کنیم.

به عبارت دیگر عرصه مدیریت یک مجموعه از ملاک و شرایط است که تا زمانی که این مجموعه شکل نگیرد حرکت کردن و رفع مشکلات جامعه امکان پذیر نخواهد بود.

یکی از ملاک مسئله بومی بودن است که این ملاک باعث شناخت از منابع مدیریتی از جمله نیرو‌های انسانی، منابع طبیعی و آگاهی از پتانسیل‌های منطقه در جهت رفع مشکلات جامعه و توسعه خواهد شد.

امروز اکثریت از مدیران تخصص دارند، ولی نسبت به این پتانسیل‌ها شناخت کافی ندارند و از استفاده کردن از منابع موجود ناتوان خواهند بود و از اینجا ملاک بومی بودن میتواند مفید و موثر باشد.

خوشبختانه یکی از سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استفاده از نیرو‌های بومی هر منطقه است که این اقدام زیبا از یک طرف باعث انسجام بین اقوام و قومیت‌های مختلف در جامعه خواهد شد و از طرف دیگر مسیر توسعه و رفع مشکلات جامعه هم به سرعت ادامه پیدا می‌کنند و امروز شاهد این مسئله در استان فرهنگی کردستان هستیم که در دولت انقلابی و مردمی آقای دکتر رییسی مشاهده می‌کنیم که در اینجا باید از ایشان و هیات محترم دولت انقلابی تشکر و قدردانی کرد.

اما ملاک بومی بودن هم همانند تخصص داشتن یک شرط لازم و ضرروی است و برای حرکت کردن به سمت رفع مشکلات ما نیاز به ملاک دیگر از جمله تعهد و احساس مسئولیت است.

این تعهد در واقع باعث خواهد شد که تخصص داشتن و بومی بودن یک مدیر را در مسیر رفع مشکلات جامعه قرار دهد و مدیر از تخصص داشتن خودش نه در جهت منافع شخصی و گروهی بلکه در جهت منافع جامعه استفاده خواهد کرد و از کل تلاش و کوشش خودش را در این مسیر خرج می‌کنند.

امروز اگر در جامعه بشری مشکلات جامعه با وجود تخصص داشتن و بومی بودن مدیران همچنان مشکلات جامعه وجود دارد بخاطر نداشتن تعهد و احساس مسئولیت است و تعهد داشتن به معنی اینست که بین مدیر و مردم یک اتصال و یکی شدن حاکم باشد، به این صورت مشکلات و گرفتار‌های ها موجود در جامعه صرفا مربوط به مردم نیست بلکه بخشی از وجود مدیران خواهند بود.

اما اصل تعهد و احساس مسئولیت از اینجا شکل می‌گیرد که نظام اجتماعی یک نظام تعلقات مختلف اعم از قومیت، فکری و سیاسی است و انسان در جهت تامین آن تعلقات است که دین اسلام به این نکته آگاهی کامل دارد و به جای انکار این حقیقت راه حل ارائه می‌دهد که همان "خواهر و برادر دینی" و احساس تعهد و مسئولیت در قبال جامعه است.

اصولا انسان در نظام اجتماعی به فکر خانواده خودش است و دین اسلام از افراد میخواهد که همان منطق "خواهر و برادر در خانواده" را در نظام اجتماعی مدنظر قرار دهید و یکدیگر را همانند خانواده خودتان نگاه کنید.

اگر فلان مدیر به فکر رفع نیاز‌های خانواده خودش است همان نگاه را نسبت به جامعه داشته باشد و به دنبال رفع مشکلات از مردم باشد و همان احساس تعهد و مسئولیت پذیری در قبال خانواده خودشان نسبت به جامعه داشته باشند.

یکی از مدیران موفق که باید از احساس مسئولیت و تعهد و همچنین نگاه خواهر و برادر دینی نسبت به جامعه دارند و مشکلات و مسائل جامعه را مشکلات خانواده خودش می‌دانند جناب آقای دکتر محسن فتحی از نمایندگان محترم شهرستان سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی است که انصافا از نزدیک احساس مسئولیت و تعهد نسبت به جامعه را مشاهده کردیم که جای دارد که از ایشان تشکر کنیم؛ چرا که این تشکر باعث ترویج فرهنگ انسانی و الهی در جامعه میشود و از طرف دیگر انگیزه و خدمت کردن را در وجود این اشخاص دو چندان می‌کند که افرادی مثل دکتر فتحی برای جامعه مایه افتخار و سربلندی است و همه ما وظیفه انسانی و الهی داریم که از ایشان تشکر و قدردانی کنیم.

بنده دیروز به مدت دو ساعت در خدمت ایشان بودم و شاهد فعالیت‌های و احساس مسئولیت آقای دکتر در قبال مردم بودم که انصافا برای بنده حقیر مایه افتخار بودند که در استان فرهنگی کردستان چنین سربازان واقعی وجود دارد که در سنگر خدمت به مردم شبانه روزی تلاش و کوشش می‌کنند و از شخص ایشان بابت این تعهد و مسئولیت تشکر و قدردانی میکنم که از خداوند بزرگ طول عمر با عزت را آرزو دارم.

اما متاسفانه بعضی از جریان‌های سیاسی در جامعه هستند که فقط مخالفت کردن را یاد گرفتن و تشکر کردن از عملکرد‌ها و رفتار‌های درست و صحیح از مدیران موفق از جمله دکتر فتحی و مابقیه را نشانه ضعف می‌دانند، اما حزب همت در استان کردستان در کنار مطالبه گری از مدیران و مسئولان ارشد استان و کشور مسلما فرهنگ تشکر کردن و معرفی مدیران موفق از جمله جناب آقای دکتر محسن فتحی را یک اقدام زیبا و انسانی می‌دانند و مردم و جامعه مدیران دلسوز و سربازان واقعی امت اسلامی را بهتر بشناسد.

در پایان حزب همت استان فرهنگی کردستان از این احساس مسئولیت و تعهد آقای دکتر فتحی کمال تشکر و قدردانی دارد و در جهت رفع مشکلات جامعه یار و همراه همیشگی مدیران و سربازان واقعی امت اسلامی خواهد بود.

مهندس فرزاد مرادی، دیبرکل حزب همت در استان فرهنگی کردستان و رییس کمیته مطالبه گری حزب همت در کشور
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار