رئیس کل دادگستری استان کردستان:
حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: در اجرای سیاست‌های دستگاه قضایی و تاکیدات ریاست محترم قوه قضاییه در امر حفاظت از بیت المال و اراضی ملی و حریم و بستر رودخانه‌ها و با ورود جدی و مستمر دادستانی مرکز استان کردستان، بستر و حریم رودخانه قشلاق سنندج و اراضی ملی و کشاورزی به طول ۳ کیلومتر آزادسازی و رفع تصرف شد.
کد خبر: ۱۰۵۰۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴ 16 June 2022
بستر و حریم رودخانه قشلاق سنندج آزادسازی شد

به گزارش تابناک کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان اظهار داشت: عصر روز سه شنبه ۲۴ خردادماه سال جاری در راستای صیانت و حفاظت از حقوق بیت المال و اراضی ملی و منابع طبیعی و برابر تصمیمات اتخاذ شده در شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان، عملیات آزادسازی بستر رودخانه قشلاق سنندج اجرا شد.
حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: پس از تعیین دقیق حد بستر این رودخانه و طی مراحل قانونی و با انجام اخطار‌های لازم، آگهی قانونی و تعیین مهلت اعتراض به آن و عدم ارائه هر گونه اعتراضی، دستور قضایی لازم در اجرای قانون صادر و اقدام لازم جهت آزادسازی بستر رودخانه انجام شد.
وی خاطرنشان ساخت: دادگستری استان کردستان در راستای حفظ حقوق بیت المال و برخورد با متصرفین به اراضی ملی با قاطعیت اقدام خواهد نمود.
رئیس کل دادگستری استان افزود: هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه ها، جرم محسوب شده و این امر سبب بروز خطرات ناشی از طغیان رودخانه در بارندگی‌های فصلی برای ساکنان مناطق پایین دست شهرستان سنندج می‌شود و نیز آلودگی زیست محیطی آب سد قشلاق را به دنبال خواهد داشت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار