رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:
رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت:  نهضت احداث گلخانه در استان کردستان با همکاری همه دستگاه‌های مرتبط باید ایجاد شود.
کد خبر: ۱۰۵۲۰۰۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶ 21 June 2022
نهضت احداث گلخانه  در کردستان  راه اندازی شود
به گزارش تابناک کردستان، پیمان اسکندری ظهر امروز  در اولین جلسه توسعه‌ی گلخانه‌های استان کردستان اظهار داشت داشت: توسعه گلخانه‌ها به بهره وری مناسب از منابع محدود آب و خاک، اشتغال زایی بالا کمک می‌کند و باید همه دستگاه‌ها و رسانه‌ها مروج احداث گلخانه باشند.
اسکندری در ادامه افزود: میزان بالای عملکرد در واحد سطح، تولید محصول در تمام فصول، امکان اجرایی نمودن اصلاح الگوی مصرف بخصوص در حوزه انرژی و سوخت، صرفه جویی و استفاده بهینه از نهاده‌های کشاورزی از مزایای ایجاد گلخانه است.
وی با تاکید بر جذب سرمایه‌گذاران و برگزاری دوره‌های توجیهی احداث گلخانه عنوان کرد: در بحث ایجاد گلخانه باید ترویج تخصصی صورت گیرد و سرمایه‌گذاران را به بخش کشاورزی وارد میکنیم و نباید سرمایه گذاران با بروکراسی اداری دلسرد کنیم.
وی شفافیت در بحث دستور عمل‌های صدور مجوز احداث گلخانه را ضروری دانست و افزود: قوانین و مقررات را برای سرمایه‌گذارن بصورت شفاف و بهره‌وری اقتصادی را مشخص کنیم.
اسکندری با اشاره به مشکلات عدم توسعه مطلوب در گلخانه‌های استان اظهار داشت: هزینه بر بودن احداث واحد‌های گلخانه ای، نوسانات قیمت نهاده ها،   عدم وجود تسهیلات پایدار و تأمین وثایق و تضامین بانکی توسط متقاضیان سرمایه گذاری موجب کاهش احداث گلخانه در کردستان است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در خصوص گلخانه‌های کردستان گفت: چهار گلخانه در شهرستان‌های بیجار، دیواندره، قروه و سقز با اشتغال زایی ۶۸۴ نفر در حال سازه احداث و در آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار