سرپرست استخراج وفنی معدن قره کند حسن آباد یاسوکند گفت: و به صورت غیر مستقیم نیز ۱۰۰_۱۵۰ نفر مشغول به فعالیت هستند.
کد خبر: ۱۰۵۲۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹ 24 June 2022
به گزارش تابناک کردستان ، مهندس علی فتحی سرپرست استخراج و فنی معدن سنگ آهن قره کند بیجار در ادامه این نشست بیان کرد: معدن سنگ آهنگ قره کند به مدت ۲ سال است که فعالیت خود را در زمینه استخراج سنگ آهن آغاز کرده است و تا به امروز به استخراج ۱۲۰ هزار تن کلوخه که از این مقدار ۱۰۰ هزارتن کلوخه باطله و حدود ۲۰ هزار کلوخه سنگ آهن با عیار متوسط ۳۰ درصد می‌باشد.

فتحی ادامه داد: پس از استخراج کلوخه سنگ آهن و حمل آن به کارخانه فرآوری مورد فرآوری اولیه قرار خواهد گرفت و پس از خروج کارخانه به عیار ۴۵ درصد می‌رسد با ریکاوری ۵۰ درصد و تولید ماهانه ۱۰ هزار تن است.

علی فتحی عنوان کرد: در درون مجموعه معدن ۳۰_۴۰ نفر مشغول به فعالیت مستقیم و به صورت غیر مستقیم نیز ۱۰۰_۱۵۰ نفر مشغول به بهره برداری هستند، همچنین لازم به ذکر است که در کنار سینه کار معدن زمین‌های کشاورزی وجود دارد که بدون هیچگونه خللی هم ما و هم کشاورزان به کار خود ادامه می‌دهیم.

کرمیان مشاور معدنی شرکت کانی کاوان زرینه اوباتو نیز دراین نشست گفت: در خصوص مسائل زیست محیطی باید گفت که سازمان صنعت، معدن و تجارت تا زمانی که تمامی مسائل فنی و همچنین استعلامات لازمه را دریافت نکند هیچگاه پروانه اکتشاف را صادر نمی‌کند که یکی از ارگان‌های مربوطه جهت استعلام سازمان محیط زیست می‌باشد.

کرمیان همچنین در خصوص معدن روستای قلعه گاه و حواشی موجود به آن اشاره کرد و گفت: تمامی روستای قلعه گاه با ما مشکلی ندارند بلکه تعداد کمی از افراد هستند که زیاده خواه هستند که به قوانین مشرف نیستند و برای تمامی حرف هایمان سند و مدرک قانونی داریم و به تمامی حواشی پاسخ می‌دهیم.

در ادامه این نشست بهرامی مدیر امور مالی شرکت کانی کاوان زرینه اوباتو نیز اظهار داشت: تمامی امورات و نفع‌های موجود شرکت کانی کاوان در داخل استان کردستان صورت میگیرد.

همچنین بهرامی ادامه داد: در تمامی زمینه‌های مختلف ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در استان کردستان از حد توان خود نیز بیشتر کمک کرده ایم و تمامی این‌ها به صورت اسناد و مدارک موجود است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار