با حضور معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان:
در ششمین روز از هفته قوه قضاییه و با حضور معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، معاون دادستان عمومی و انقلاب سنندج و جمعی از مسئولین، هیأت صلح امام زاده هاجر خاتون سنندج افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۵۳۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹ 28 June 2022
هیأت صلح امام زاده هاجر خاتون سنندج افتتاح شد
به گزارش تابناک کردستان، در این مراسم، بهادر اسدی معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی معمار دستگاه قضایی، ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه را از مهمترین راهبرد‌های قوه قضاییه ذکر کرد و افزود:هدف از افتتاح این هیأت‌های صلح، استفاده از ظرفیت مساجد، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه و ترویج فرهنگ صلح و سازش است.
اسدی افزود: استفاده از ظرفیت معتمدین و ریش سفیدان در اختلافات جامعه، سبب ایجاد محبت و مودت بیشتر در میان اقشار مختلف جامعه می‌شود.
وی تاکید کرد: تقدم فرهنگ صلح و سازش بر قضاوت در جامعه سبب می‌شود تا از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری شود و این مسئله سبب کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری می‌شود.
در ادامه این جلسه رضا اعظمی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ضمن تبریک هفته قوه قضاییه به تمامی فعالین در عرصه عدالت گستری، اظهار داشت: هیأت‌های صلح باید آسیب‌های اجتماعی و جرایم اولویت دار مناطق مختلف را شناسایی نموده و بر این اساس در جهت کاهش این مشکلات تلاش کنند.
وی به حدیث حضرت علی (ع) در این خصوص اشاره کرد و افزود: آن حضرت در آخرین سال‌های حیات پربرکت شان فرزندان خود را به سازش و مصالحه دعوت می‌نمود و این مسئله اهمیت اصلاح ذات البین را آشکار می‌کند.
در پایان این مراسم ابلاغ ۴ نفر از صلح یاران توسط معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اهدا گردید.
شایان ذکر است که مرقد بی بی هاجرخاتون خواهر گرامی و مکرمه امام رضا (ع) در شهر سنندج قرار دارد و همواره میزبان دوستداران اهل بیت علیهم السلام است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار