اهدای ۱۲ دستگاه نبولایزر به بیماران فیبروز کیستیک(cf)، حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) از ۲۰ هزار دانشجو و دانش آموز و افتتاح دو مرکز ارائه خدمات سلامت در شهرستان بیجار عناوین چند خبر کوتاه از کردستان است.
کد خبر: ۱۰۶۴۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷ 30 August 2022

به گزارش تابناک کردستان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: بیماری فیبروز کیستیک یک بیماری وراثتی است که بیشتر روی ریه‌ها تأثیر گذاشته و با تجمع مخاط چسبناک منجر به مشکلات تنفس و عفونت‌های ریوی مکرر می شود.

بهرام کندایی با بیان اینکه در استان کردستان ۲۹ بیمار فیبروز کسیتیک تحت پیگیری و درمان این دانشگاه هستند، ادامه داد: محدوده سنی این بیماران یک تا ۲۸ ساله بوده و ۲۰ نفر آنان مذکر و ۹ نفر مونث است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از نبولایزر در این بیماران، ضمن کاهش قابل توجه زمان استنشاق دارو، کیفیت زندگی آنان را به صورت چشمگیری افزایش می‌دهد، گفت: در سال‌های قبل تعداد هفت دستگاه در اختیار بیماران فیبروز کسیتیک استان قرار گرفته بود که با اختصاص این ۱۲ دستگاه، مجموعا ۱۹ نفر از بیماران استان، مجهز به این دستگاه شدند.

 

حمایت کمیته امداد کردستان از ۲۰ هزار دانشجو و دانش آموز

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان اظهار داشت: یکی از سرفصل‌های خدمات این نهاد کمک به تحصیل مددجویان است که به صورت مستمر و تا پایان تحصیل از این نهاد، خدمات تحصیلی می گیرند.

رضا طوسی افزود: هم اکنون ۲۰ هزار دانش آموز و دانشجو تحت حمایت کمیته امداد کردستان هستند و کمیته امداد در تمامی مقاطع تحصیلی از این محصلان حمایت می کنند.

طوسی گفت: در کنار خدمات تحصیلی اجرای برنامه های آموزشی، ورزشی، سیاحتی، مهارت های زندگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای این افراد اجرا می شود.

وی اضافه کرد: همچنین برگزاری دوره‌های شغلی و فنی و کارآفرینی از دیگر برنامه‌های این نهاد برای فرزندان محصل مددجو است و تلاش می شود با استعداد سنجی و آموزش های لازم، این افراد را به سمت مشاغل فنی و مناسب هدایت کنیم.
 

افتتاح مرکز ارائه خدمات سلامت در شهرستان بیجار

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت پایگاه سلامت ولیعصر در شهر بیجار و مرکز جامع ارائه خدمات سلامت پیامبر اعظم در حسن آباد یاسوکند با اعتباری افزون بر ۳۷ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

بهرام کندایی با اشاره به مشارکت خیرین سلامت، گفت: مرکز جامع خدمات سلامت خیرساز پیامبر اعظم کرانی با  ۳۱۰ متر مربع زیربنا و با اعتبار۲۷ میلیارد ریال با مشارکت خیرین سلامت از شرکت صبا نور و زرین احداث و توسط دانشگاه علوم پزشکی کردستان تجهیز شد که به بیش از ۱۴ هزار نفر از مردم بخش کرانی بیجار خدماتی از قبیل پزشکی، آزمایشگاهی، دندان پزشکی و مامایی ارائه می دهد.

وی با اشاره به اینکه پایگاه بهداشتی ولیعصر بیجار نیز با ۱۴۰ متر مربع زیربنا و با اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی به بهره برداری رسید، ادامه داد: این مرکز به جمعیت بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ ساکن بلوار کوی کارمندان، شهرک افتاب فاز۱و۲، مسکن مهر و حلوایی بیجار کلیه خدمات بهداشتی و مراقبت ها را بصورت کامل ارائه می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار