رییس دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه جمعیت دانشجویان بین‌الملل این دانشگاه با تلاش همکاران در روابط بین‌الملل افزایش خوبی یافته، افزود: با شروع سال تحصیلی در حدود یک هزار دانشجوی بین‌الملل خواهیم داشت.
کد خبر: ۱۰۶۹۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹ 24 September 2022

به گزارش تابناک کردستان از روابط عمومی دانشگاه استان، دکتر رحمت صادقی روز شنبه در جلسه مدیران گروه دانشگاه کردستان افزود: تعداد ۴۶۹ نفر برای ثبت نام مراجعه کرده‌اند که احتمالا در حدود ۴۰۰ نفر از آنها از ۷ ملیت مختلف ثبت نام قطعی خواهند کرد و این آمار رشد خوبی برای دانشگاه است.

وی با ابراز خرسندی از آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: از همه مدیران گروه تشکر می‌کنیم زیرا در طول زمانی که آموزش به صورت مجازی بود با همت و درایت مدیران گروه و اساتید نسبت به سایر دانشگاه‌ها کیفیت بسیار بالایی در آموزش غیرحضوری داشتیم.

به گفته صادقی، مدیر گروه نقش اساسی در پیشرفت‌های دانشگاه دارد و اگر دانشگاه به لحاظ کمی و کیفی رشدی داشته است مدیران گروه بیشترین نقش را داشته و این شامل مدیران گذشته و فعلی می‌شود و بالاخره هرکسی خشتی را گذاشته و دانشگاه را به قله‌های موفقیت رسانده است.

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه در چندسال اخیر ۱۰۰ نفر به اعضای هیات علمی دانشگاه اضافه شده تصریح کرد: تعداد اعضای هیات علمی ما بالای ۴۰۰ نفر بوده و جمعیت دانشجویی نیز در حدود ۳ هزار نفر افزایش یافته است و نسبت به سایر دانشگاه‌های همجوار افزایش چشمگیری داشته‌ایم.

صادقی با اشاره به تعداد رشته‌های اضافه شده در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در دانشگاه کردستان بیان داشت: ۲۲ رشته دیگر در دانشگاه تاسیس شده که از این تعداد ۱۱ رشته در مقطع دکتری و مابقی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اضافه شده است که بدون شک همگی این کارها را مدیون همکاران و اساتید در دانشگاه هستیم.

به گفته صادقی، خوشبختانه دانشکده صنعت و معدن قروه راه‌اندازی شده و در سال جاری ۲ رشته در مقطع کارشناسی دانشجو پذیرش خواهد کرد.

 

دانشگاه کردستان مهر امسال پذیرای هزار دانشجوی بین‌المللی است

 

وی گفت: تعداد ۱۸ مجله در دانشگاه داریم که از این میزان ۸ مجله درجه (grade) داشته و با برنامه‌ریزی همکاران امیدواریم تعدادی از این مجلات ایندکس بین‌المللی شوند.

رییس دانشگاه کردستان اظهار داشت: امیدواریم با همت مدیران گروه، اساتیدی که با دانشجویان ارتباط خوب و موثری دارند و به خوبی به سوالات دانشجویان پاسخ داده و برای دانشجو احترام بیشتری قائل هستند را شناسایی کرده و آنها را الگویی برای تمام اساتید تبدیل کنیم زیرا وظیفه مدیران گروه نظارت بر کیفیت آموزش بوده و این مورد تاثیر بسزایی در بالا رفتن کیفیت آموزشی دانشگاه دارد.

در ادامه این جلسه معاون آموزشی دانشگاه کردستان نیز تصریح کرد: دانشگاه کردستان در افق ۱۴۰۴ دانشگاهی است جامع و پژوهش‌محور، آغازگر کارآفرینی، متعالی درآموزش و توسعه دانش و یکی از مراجع علمی ممتاز غرب کشور در پرورش دانش آموختگان متدین و توانمند با توسعه سطح تعاملات منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی است.

دکتر محمد رزاقی با اشاره به اهداف کلان و راهبردی دانشگاه برای آینده افزود: از جمله اهداف کلان و راهبردی دانشگاه کردستان افزایش دوره‌های تحصیلات کارشناسی ارشد و دکتری با تاکید بر حوزه‌های علمی اولویت‌دار، افزایش کیفیت دوره‌های آموزشی، توانمندسازی مهارتی و حرفه‌ای فارغ‌التحصیلان و همچنین توسعه آموزش مجازی خواهد بود.

وی بیان داشت: دانشگاه در زمینه پژوهش، فناوری و کارآفرینی نیز با ارتقای کیفیت نظام پژوهش و فناوری و توسعه جایگاه پژوهشی و افزایش سهم تولیدات علمی دانشگاه در سطح ملی منطقه‌ای و بین‌المللی اهداف خود را توسعه خواهد داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار