مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: بیش از ۴۲۵ تن فرآورده‌های خام دامی در ۶ ماهه اول امسال از استان به خارج از کشور صادر شد.
کد خبر: ۱۰۷۰۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸ 01 October 2022

به گزارش تابناک کردستان از روابط عمومی دامپزشکی استان، دکتر مجتبی ورمقانی اظهار داشت: صادرات این میزان فراورده خام دامی، با هدف ارز آوری و افزایش صادرات محصولات غیر نفتی و با وجود مشکلات و تحریم‌ها انجام شده است.

وی افزود: این میزان صادرات شامل ۸ محموله ماهی خوراکی تازه و منجمد به میزان ۱۲۵ هزار و ۲۸۶ کیلو گرم و ۴ محموله خوراک آبزیان به مقدار ۲۹۹ هزار کیلو گرم و ۱۹ مورد دام همراه مسافر بوده است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان اضافه کرد: کشورهای روسیه، ارمنستان، عراق، کانادا، نروژ و ترکیه وارد کننده های این محصولات بوده اند.

کردستان با دارا بودن منابع آبی گسترده دارای ظرفیت مناسبی در تولید و پرورش ماهی است، در حال حاضر ۶ تعاونی صیادی در استان فعال است و ۴۲۰ نفر به طور ثابت در این تعاونی‌ها مشغول بکار هستند.

صید ماهی توسط تعاونی‌های صیادان از دهه اول شهریور آغاز و تا اسفند ادامه دارد، براساس پیش بینی انجام شده بیش از ۶ هزار تن ماهی در این دوره صید خواهد شد.

در حال حاضر شیلات استان کردستان در بخش تکثیر و تولید ماهیان سردابی، صید و صیادی در منابع آبی(دریاچه های طبیعی و پشت سدها)، تکثیر و پرورش ماهیان زینتی، تکثیر و پرورش زالو فعالیت دارد.

تولید آبزیان در این استان به ۲ صورت گرم آبی و سردآبی است که تولید ماهیان گرم آبی در ۶ منبع آبی در قالب ۶ تعاونی صیادی برای بیش از ۴۰۰ نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار