مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان:
سنندج - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان گفت: بیش از یک میلیون نفر ساعت، دوره آموزشی موزش فنی و حرفه‌ای با هدف توانمندسازی نیروی انسانی و افزایش تولیدات برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۷۱۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵ 11 October 2022

فردین وکیلی در گفتگو با خبرنگار تابناک کردستان اظهار داشت: در ۶ ماهه اول سال جاری یک میلیون و ۲۱۲ هزار و ۹۶ ساعت نفر در آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان در خوشه‌های صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی در ۶ ماهه اول سال‌جاری برگزار شد.

وکیلی ادامه داد: این اداره کل، آموزش‌های مهارتی را در ۲ بخش دولتی و غیردولتی با بهره‌گیری از مربیان مجرب و امکانات و تجهیزات کارگاهی، مطابق با استاندارد‌های آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ارائه می‌دهد.

وی افزود: در ۶ ماهه اول امسال ۶ هزار و ۹۳۵ نفر دوره در بخش‌های دولتی مراکز ثابت شهری، ۱۵۸ نفر دوره دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشجویی با هدف مهارت‌افزایی، یک هزار و ۱۶۹ نفر دوره در بخش پادگان با هدف تفاهم نامه با نیرو‌های مسلح و افزایش مهارت سربازان وظیفه، ۴۶۱ نفر دوره با هدف توانمندسازی روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهر‌ها از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استفاده کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان ادامه داد: همچنین ۷۸۶ نفر دوره در زندان برای کمک به بازگشت آن‌ها به جامعه و ادامه زندگی سالم، ۲۲ نفر دوره در مناطق محروم مرزی، و ۷ نفر دوره برای کودکان کار و خیابان، ۱۳۷ نفر دوره برای مهارت معتادین بهبود یافته و ۲۰۳ نفر دوره در سکونتگاه‌های غیررسمی از آموزش‌های رایگان مهارتی بهره‌مند شدند.

وکیلی همچنین با اشاره به فعالیت ۳۵۵ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان گفت: با هدف توانمندسازی اقشار مختلف، عملکرد این آموزشگاه‌ها که تحت نظارت این اداره کل فعالیت می‌کنند در مدت ۶ ماهه اول امسال حدود یک هزار و ۳۴۶ نفر دوره بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان در خصوص فعالیت کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در زندان‌های استان خبر داد و تاکید کرد: زندانیان در داخل زندان با چندین رشته مهارتی آشنا می‌شوند تا بتوانند پس از آزادی برای یک کسب و کار حلال آماده شوند.

وکیلی همچنین با اشاره به بر نقش مهارت آموزی در اشتغال زندانیان تصریح کرد: با توجه به اهمیت حرفه آموزی در ایجاد اشتغال پایدار زندانیان سعی شده است مهارت‌هایی گنجانده شوند که کاربردی و مورد پسند جامعه باشد.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای کردستان با تشریح ظرفیت‌های موجود مراکز فنی‌وحرفه‌ای کردستان، از آمادگی کامل برای پذیرش مهارت‌آموزان خارجی خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار